dinsdag 24 april 2012

Bah

Dat is wat zeg als ik op twee dagen evenveel lekke banden heb: bah. Nog eens: bah.

Vorige week meldde ik dat de Schwalbe Marathons op waren; versleten tot op de antileklaag. Dat ik ze voorlopig vervangen heb door een setje stevig gebruikte, maar nog bruikbare Big Apples.

Zondagochtend wou ik voor een ritje wou vertrekken, maar toen merkte ik dat eFAW slagzij maakte: linkerband zo plat als een pannenkoek ! Gaatje in de binnenband, maar de reden was onduidelijk. Dat kan dus bij het monteren gebeurd zijn.

En maandagmorgen, op weg naar het werk, zakte eFAW plots weg naar de rechterkant. De reden was in dit geval duidelijk: een scherpe steensplinter die zich een weg gebaand had door het loopvlak. Gelukkig was het net opgehouden met regenen.

Een band wisselen, dat duurt niet lang. Een ballonband oppompen met een mini-noodpompje daarentegen...

Ik zal dus toch maar eens kijken voor een setje degelijke, goed lopende, eeuwig meegaande buitenbanden met een perfect bochtengedrag en minimale rolweerstand. Liefst nog voor een prikje ook, natuurlijk. Toch maar een setje Vredestein Perfect Moiree 47-406 ? Dat wordt dan bestellen bij de noorderburen.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Jan,

    De Perfect Moiree is een prima all-round band. Wat mij betreft een prima combinatie van grip, snelheid, wegligging, anti-lek en (Hollander éh...) prijs.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och en als je het helemaal niet meer weet ;-) kun je altijd nog terugvallen op Marathon Plus banden.

    http://mooigeelisnietlelijk.blogspot.com/2012/03/vijf-bar-pure-ontspanning.html

    BeantwoordenVerwijderen