vrijdag 6 maart 2015

Aangename ritten

Maart is begonnen. Je weet wel: de maand berucht om de maartse buien. Dat betekent dat ik deze week niet het risico durfde nemen om met de Kobra - de lage racer - naar het werk te rijden.
's Morgens vriest het net wel, net niet en op de weg terug flirt de thermometer met de grens van 10° C.

Maar toch: het schuimdekje ligt meer in de Orca dan op het deksel; dinsdag ging het dakje eraf op de weg terug - net te doen - en donderdag bleef dat zelfs thuis!

Mooie zichten, rustig fietsen en genieten onderweg. Met de ligfiets of velomobiel wordt het nog beter: lekker achterover liggen en toch vooruit raken.

De foto-oogst van de voorbije week zie je hieronder. 

De kleurweergave kan iets anders zijn: deze zijn met de (nieuwe) smartphone gemaakt en niet met de Fuji X20.

5 maart, de Schelde in Merelbeke (zicht stroomopwaarts bij het ochtendgloren)
5 maart, Zevergem, de zon piept net boven de horizon



Hier was het toch wat fris: de temperatuur lag rond het vriespunt. Zonder dakje is de luchtstroom toch anders, maar je ziet wel heel wat meer.

5 maart, Zevergem, zelfde plek, andere windrichting
2 maart, De Pinte, de terugweg
3 maart, Gavere
Maartse buien, misschien, maar je krijgt er in elk geval schitterende wolkenformaties bij.


8 opmerkingen:

  1. ik was mijn kap ook beu gisteren en liet die dus thuis. een pak frisser maar zoveel aangenamer rijden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Jan. Was van de week nog in Deinze en omstreken, maar helaas niet op de fiets. Vanaf de baan ziet het er toch allemaal wat minder uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo te zien heb je meer geluk met het weer gehad dan ik.
    Ik was van de week blij dat ik mijn dakje erop had.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige plaatjes Jan! En inderdaad, ook ik begin weer regelmatig open te rijden, zoveel aangenamer, en zoveel meer genieten!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's weer! Met welke smartphone zijn ze gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Belle, ik maakte ze met een Sony Xperia ZR. Gekozen omdat die "rugged" is: stof- en waterdicht, schokbestendig en een touchscreen dat ook zou werken met natte vingers.

      Verwijderen
  6. Vandaag ook de kap eraf en zonet in t shirt de 20km woon werk verkeer afgelegd
    Nu nog wat minder donker en t zit ok
    Grts Jim

    BeantwoordenVerwijderen