vrijdag 15 juli 2016

Business as usual

Nog geen vakantie voor mij. Gewone werkweken en dochterlief die heel binnenkort het huis uit trekt. Dat betekent dat het fietsen beperkt blijft tot woon-werk verkeer en boodschappen.

Het weer is wisselvallig - elke dag vallen wel enkele buien - en dan verkies ik de E-Orca boven de Seiran. De laatste dagen waait het ook stevig. Nog een reden om de velomobiel te nemen, want dan heb ik er minder last van.

Er gebeurt dus niets speciaals. Geen defecten, geen spectaculaire gebeurtenissen, geen lekken. Enkel elke werkdag rond 7u vertrekken naar het werk, om iets voor 18u weer thuis te komen.

Druk is het nooit, een keer ik op het jaagpad aanbeland ben, maar nu is het extra rustig. Het gezelschap bestaat uit konijnen, gaaien, spechten en eekhoorntjes. Af en toe doemt eens een fietser op en dat is het zowat.

Niets te melden dus en daarom is het zo stil op de blog.

Om het toch wat boeiend te maken, haal ik dan maar wat herinneringen op, in de vorm van beelden van fietspret uit het verleden.

Zoonlief maakt een stoppie met de Gforce trike
Aan het viaduct van Millau (Tarn)
Langs de Tarn
Ommetje na het werk (Steenbakkerswegel, Merelbeke)
Oostende
Triketreffen (2011)
Alleweder A2 en Gforce trike: Zwalmroute verkenning
Zuid-Bretagne, juli 2012
Alweer Zuid-Bretagne, deze keer in 2014
Semaine du Golfe, Bretagne, 2013
Buurtverkenning met offroad-karakter
Bottelare, 2014

Binnenkort volgen wel wat fietsactiviteiten. Volgende week organiseren onze maten van 'LIA' (Ligfietsers uit Antwerpen) een rondje Westerschelde. Dan trek ik er enkele dagen op uit: eerst naar Essen, dan de rit en daarna uiteindelijk van Essen terug naar huis.

Volgende maand volgt de vakantie, ergens in Frankrijk. Het ziet ernaar uit dat het transport deze keer een combinatie van trein en ligfiets (Seiran) wordt. We wachten de weerevolutie af om te bepalen wat het uiteindelijke doel zal worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten