donderdag 7 juli 2016

In de koelkast

CV dit jaar was niet voor mij: te ver om eigenlijk niets meer dan enkele wedstrijden te bekijken. Wel jammer dat er daardoor geen contact is met een aantal kennissen uit het blog- en ligfietswereldje, maar er is gewoon te weinig aantrekkelijks bij om tot daar te fietsen.
Bij de lezingen lijken wel wat interessante zaken te zijn, maar die zijn dan weer heel erg laat aangekondigd.
't Zal voor een andere keer zijn.

Het vervelendste is wel het volgende: er waren vrij goed uitgewerkte plannen om een grote, mooie fietsreis te maken.


In het vroege voorjaar was er geen vuiltje aan de lucht: ruim voldoende dagen om op te nemen, toestemming van de baas ... Maar de zaken evolueerden en voor de plannen helaas niet in de goede richting. Teveel werk, gewijzigde organisatie ... Het resultaat is dat de nodige minimumtijd - een vijftal weken - uiteindelijk niet mogelijk is. Toch dit jaar niet.

Conclusie: de 'ronde van Frankrijk' zal niet voor deze zomer zijn. Hopelijk lukt het wel het jaar erop. Voorlopig gaan de reisplannen dus in de koelkast, tot er meer tijd beschikbaar is. 

Maar niet getreurd: ik heb toch wel vakantie - volgende maand - en die breng ik gedeeltelijk in datzelfde land door.
Waar, dat zal afhangen van het weer en van de afspraak met Franse vrienden.
Hoe: wellicht wordt het een combinatie trein en fiets.
Dat lukt niet met een velomobiel, dus denk ik eraan om de Seiran te gebruiken. Ik moet dan nog even uitproberen of alles in de volumineuze Ortliebs raakt. Anders gaat de Radical Cyclone ook mee.

4 opmerkingen:

  1. Dat valt tegen... Maar je hebt dan ineens al een mooi plan voor volgend jaar ;-) Ziet er wel een zeer ambitieus project uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ambitieus wat de totale afstand betreft, ja. Maar ik wil de dagafstand beperken tot zo'n 100 km, zodat er ruim tijd is om zaken te bekijken. De vorige keer was het gemiddelde 130 km en dat is toch wat veel als je ondertussen zaken langs fietst die er aantrekkelijk uitzien.

      Verwijderen
  2. Cycle Vision is vooral een clubtreffen met andere ligfietsers en in mijn ogen al gezellig en interessant genoeg om te komen zonder dat er verder wat georganiseerd zou worden. Ik heb me geen moment verveeld: de contacten met andere ligfietsers, de verschillende wedstrijden, de lezingen, de ledenvergadering, de verschillende maaltijden. Als je denkt dat je je dan nog zou vervelen, zou je je ook aan kunnen melden voor vrijwilligerswerk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Belle, het heeft niks te maken met vervelen, hoor. Lag wat moeilijk in de planning en het is uiteindelijk een flink eind rijden. Dat vraagt tijd, die er niet was.

      Verwijderen