woensdag 21 september 2016

Echte fietsplannen

Onlangs vertelde een fietsbuddy dat ze eigenlijk wel zin heeft om deze maand een fietstrip te ondernemen in Zeeland. 'Wel,' zei ik, 'als je dat ziet zitten, wil ik wel meerijden.'

Ik hoefde echt niet aan te dringen. Het resultaat is dat we vanaf zondag onze ligfietsen noordwaarts zullen sturen. Fietsen en kamperen, kamperen en fietsen en dus hopen op droog weer. Anne heeft geen velomobiel en omdat het gezelliger is om samen op een open fiets te rijden, neem ik de Seiran. Dat praat makkelijker.

Het grof uitgewerkte plan is dat we van Gent naar Vlissingen fietsen en daar aanpikken op de LF1: de Noordzeeroute. Die volgen we enkele dagen.

Een stukje van de LF1 Noordzeeroute
We zien wel hoe ver we raken. 
Een voorzichtige schatting:
  • zondag tot Walcheren
  • maandag naar Goeree - Overflakkee
  • dinsdag misschien tot ergens rond Hollands Diep
  • daarna buigen we weer zuidwaarts om via Bergen-op-Zoom en Antwerpen terug in Gent te raken.


Maar die plannen zijn flexibel. Het zal van de omstandigheden afhangen wat het echt wordt.
 
Tent en slaapspullen gaan mee. Nu nog uitzoeken hoe dat allemaal gaat met de Seiran. De Ortlieb ligfietstassen zullen zeker van pas komen.
De fietsvakantie die gedurende de zomer gepland was, mag dan niet doorgegaan zijn, genieten van de Zeelandse fietspaden in goed gezelschap is ook niet mis.

Op één vlak lijkt het wat minder: we zijn een week te laat. Dat wil zeggen dat vanaf eind deze week frisser en wisselvalliger weer aangekondigd is.

6 opmerkingen:

  1. Desalniettemin wens ik jullie een prima vakantie toe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk er al naar uit. Natuurlijk volgt nadien een verslagje van de trip.

      Verwijderen
  2. Fijne vakantie!

    Ik kijk alweer uit naar je verslag. Laatste keer dat ik in Zeeland geweest ben is al een tijdje geleden; dat was ergens 2001 / 2002. Er zaten toen mega veel kwallen op het strand :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou tot Den Helder kunnen fietsen. Voor weinig extra stap je mét de fiets op de trein bijvoorbeeld terug naar Vlissingen. Het pad door de duinen is erg mooi maar ook zeker in Zeeland heel prachtig. In Zeeland hebben we geslapen bij de Stayokay, een jeugdherberg in een oud kasteel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zien wel hoe ver we raken. De plannen zijn niet vast omschreven. Kamperen kan in Zeeland op veel plaatsen, want er zijn vaak minicampings, een keer je enkele kilometers weg bent van de kust. Archies Campings zal me daar zeker bij helpen.

      Verwijderen