fietstechniek, ervaringen met fietsen, relaas van verplaatsingen, aanpassingen aan fietsen en velomobiel
Flevobike Orca (36) - Thorax Tangens - Nazca Paseo - Heinzmann PAN eTR-U - Birdy Speed
▼
kilometerstanden
▼
donderdag 17 december 2015
Bijna nieuwe tweedehandse eWAW
Dit is toch het vermelden waard: Fietser.be biedt een tweedehandse eWAW 4.0 aan. 'Tweedehands' is hier eigenlijk niet terecht: de eWAW is een half jaar oud en heeft 500 km op de teller. Er gaat wel € 2000 van de nieuwprijs af! En het is er een van de laatste generatie.
Foto: Fietser.be
De link naar het bericht van Fietser.be De belangrijkste kenmerken
prachtige kleur: wijnrood
Rohloffnaaf
'CardioDrive': elektrische ondersteuning
alle toeters en bellen
Voor alle duidelijkheid: ik heb hier geen belang bij en bovendien ben ik nog altijd gelukkig met de eOrca.
Als je doorklikt op de advertentie (via woordje 'link' hierboven), kun je in de configurator alle details van de eWAW bekijken. Ik vermoed dat deze met een Bafang BBS01 trapasmotor uitgevoerd is. Da's het enige wat er niet expliciet in vermeld wordt. Een echte 'commuter'-versie.
Zoals ik al schreef is het een interessante aanbieding, maar als ik de foto's goed bekijk zou er nog wel wat van de prijs afkunnen. De kras op de kap moet eigenlijk weggewerkt worden, en de schade onderaan is door Fietser.be gelamineerd. Dat is dan ook het enige wat ze eraan gedaan hebben, een lap carbon erin geplakt. Geplamuurd en opnieuw gelakt zou uiteraard ook nog moeten gedaan worden. Als commuter is dit inderdaad een prima alternatief, als je niet zo nauw kijkt op het uiterlijk zou je hier een prima fiets aan kunnen hebben. Ik wacht nog even, eerst maar eens een proefrit in de Quattrovelo maken, dan zie ik wel verder.......
Brecht (van Fietser) zijn stelling is dat ze tweedehandse WAWs mechanisch helemaal op punt zetten. De esthetiek is niets meer dan dat: esthetiek. Dat herstellen kost behoorlijk wat en dat drijft de prijs weer op. Je mag niet vergeten dat dit een verkoop door een bedrijf is: je betaalt dus BTW en ze moeten waarborg bieden. Dat zit mee in de prijs. Bij een particuliere verkoop zou ik ook wel over de prijs onderhandelen (misschien kan dit hier ook wel).
Wel, dat weet ik zo net nog niet... twee ruggen korting op een spiksplinternieuwe fiets omwille van wat minieme schade. Voor het overige glimt de velomobiel als nieuw. Ik heb de WAW van dichtbij kunnen bekijken: er is gewoonweg niets mis mee met het uiterlijk, wel integendeel! Je haalt trouwens best een vergrootglas boven om binnenin gebruikssporen te vinden. Dit is gewoonweg een koopje. Voor het overige denk ik niet dat WAW en QV in elkaars buurt komen. Het gaat om twee fundamenteel andere velomobiel, zowel naar concept als naar uitwerking. Ik vind je opmerkingen dan ook een beetje aan de zure kant, Adri.
Mijn opmerkingen waren niet zuur bedoeld, in tegendeel, ik geef duidelijk aan dat het een mooie fiets is en een interessante aanbieding, en een beetje afdingen moet kunnen denk ik? Er zitten duidelijk gebruikssporen op, dat valt niet te ontkennen. Nu ben ik daar zelf helemaal niet zo moeilijk over, iedereen die mijn Strada van dichtbij bekijkt ziet dat gelijk, een echte liefhebber krijgt tranen in de ogen bij het zien van mijn "Ratbike". Die overigens mechanisch wel helemaal in orde is, dat is een must! En bij afdingen denk ik aan de richting van circa € 500,-- dat moet kunnen als ze die fiets echt als koopje aanbieden. Vergelijk het maar met een jonge tweedehands auto, het is wel steeds dat ene kleine krasje of deukje waar je ogen naar toe getrokken worden, of je dat wil of niet...... En vaak zal een beetje toegeven in de vraagprijs inbegrepen zijn, dat is meestal met gebruikte spullen.
Dat de WAW en de QV fundamenteel andere fietsen zijn is evident, de WAW 4.0 heb ik proefgereden, de QV nog niet. De WAW gaf me niet gelijk het gevoel dat het mijn fiets zou kunnen worden, de QV blijft nog even afwachten. De WAW blijft echter nog wel een optie, er kunnen 42-406 spijkerbanden op en het is een zeer stabiele fiets waar bovendien door de afneembare neus en staart heel gemakkelijk zelf aan gewerkt kan worden. Dus als ik zuur overkwam was dat niet de bedoeling, het was eerder realistisch bedoeld. We spreken hoe dan ook toch over een heel pak geld, het niet even een broodje kopen!
Mooie complete fiets, wel jammer van het kleurverschil tussen neus/staart en body. Maar inderdaad een interessante prijs!
BeantwoordenVerwijderenen wat is de nieuwprijs?
BeantwoordenVerwijderen€9793,-- zie link:
Verwijderenhttps://sites.google.com/site/labodemobilite/shop-onthaal/blog
Als je doorklikt op de advertentie (via woordje 'link' hierboven), kun je in de configurator alle details van de eWAW bekijken. Ik vermoed dat deze met een Bafang BBS01 trapasmotor uitgevoerd is. Da's het enige wat er niet expliciet in vermeld wordt. Een echte 'commuter'-versie.
BeantwoordenVerwijderenZoals ik al schreef is het een interessante aanbieding, maar als ik de foto's goed bekijk zou er nog wel wat van de prijs afkunnen. De kras op de kap moet eigenlijk weggewerkt worden, en de schade onderaan is door Fietser.be gelamineerd. Dat is dan ook het enige wat ze eraan gedaan hebben, een lap carbon erin geplakt. Geplamuurd en opnieuw gelakt zou uiteraard ook nog moeten gedaan worden.
BeantwoordenVerwijderenAls commuter is dit inderdaad een prima alternatief, als je niet zo nauw kijkt op het uiterlijk zou je hier een prima fiets aan kunnen hebben.
Ik wacht nog even, eerst maar eens een proefrit in de Quattrovelo maken, dan zie ik wel verder.......
Brecht (van Fietser) zijn stelling is dat ze tweedehandse WAWs mechanisch helemaal op punt zetten. De esthetiek is niets meer dan dat: esthetiek. Dat herstellen kost behoorlijk wat en dat drijft de prijs weer op. Je mag niet vergeten dat dit een verkoop door een bedrijf is: je betaalt dus BTW en ze moeten waarborg bieden. Dat zit mee in de prijs. Bij een particuliere verkoop zou ik ook wel over de prijs onderhandelen (misschien kan dit hier ook wel).
VerwijderenWel, dat weet ik zo net nog niet... twee ruggen korting op een spiksplinternieuwe fiets omwille van wat minieme schade. Voor het overige glimt de velomobiel als nieuw. Ik heb de WAW van dichtbij kunnen bekijken: er is gewoonweg niets mis mee met het uiterlijk, wel integendeel! Je haalt trouwens best een vergrootglas boven om binnenin gebruikssporen te vinden. Dit is gewoonweg een koopje. Voor het overige denk ik niet dat WAW en QV in elkaars buurt komen. Het gaat om twee fundamenteel andere velomobiel, zowel naar concept als naar uitwerking. Ik vind je opmerkingen dan ook een beetje aan de zure kant, Adri.
VerwijderenMijn opmerkingen waren niet zuur bedoeld, in tegendeel, ik geef duidelijk aan dat het een mooie fiets is en een interessante aanbieding, en een beetje afdingen moet kunnen denk ik? Er zitten duidelijk gebruikssporen op, dat valt niet te ontkennen.
VerwijderenNu ben ik daar zelf helemaal niet zo moeilijk over, iedereen die mijn Strada van dichtbij bekijkt ziet dat gelijk, een echte liefhebber krijgt tranen in de ogen bij het zien van mijn "Ratbike". Die overigens mechanisch wel helemaal in orde is, dat is een must!
En bij afdingen denk ik aan de richting van circa € 500,-- dat moet kunnen als ze die fiets echt als koopje aanbieden.
Vergelijk het maar met een jonge tweedehands auto, het is wel steeds dat ene kleine krasje of deukje waar je ogen naar toe getrokken worden, of je dat wil of niet......
En vaak zal een beetje toegeven in de vraagprijs inbegrepen zijn, dat is meestal met gebruikte spullen.
Dat de WAW en de QV fundamenteel andere fietsen zijn is evident, de WAW 4.0 heb ik proefgereden, de QV nog niet.
De WAW gaf me niet gelijk het gevoel dat het mijn fiets zou kunnen worden, de QV blijft nog even afwachten.
De WAW blijft echter nog wel een optie, er kunnen 42-406 spijkerbanden op en het is een zeer stabiele fiets waar bovendien door de afneembare neus en staart heel gemakkelijk zelf aan gewerkt kan worden.
Dus als ik zuur overkwam was dat niet de bedoeling, het was eerder realistisch bedoeld. We spreken hoe dan ook toch over een heel pak geld, het niet even een broodje kopen!
Met vriendelijke groeten, Adri.