tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post182678793911034763..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: versletenCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-17887197722255872052012-04-21T18:21:28.142+02:002012-04-21T18:21:28.142+02:00Ik zal de sporing nazien, met iemand in eFAW.
De b...Ik zal de sporing nazien, met iemand in eFAW.<br />De banden waren trouwens niet nieuw bij aankoop, maar wel amper gebruikt. Als je dan de levensduur tegenover de aankoopprijs stelt, zal het toch niet verkeerd zijn.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-73786508436865091832012-04-21T09:28:15.013+02:002012-04-21T09:28:15.013+02:00Het valt me op dat je onder de rubberlaag een geel...Het valt me op dat je onder de rubberlaag een geel/oranje binnenkant hebt. De jongste generatie Marathon heeft een groene antileklaag. Zelf heb ik mijn eerste setje na 10.000 km vervangen, niet omdat ze helemaal op zijn, maar om lekvrij te blijven (1 lek op de voorbanden in die 10.000 km). Hiermee zijn ze veel langer meegegaan dan welke andere band die ik eerder op mijn Quest had. Met Peter de Kees van Malssennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-77635844664343983682012-04-21T01:01:16.114+02:002012-04-21T01:01:16.114+02:00Ik neem aan dat je de sporing hebt gecontroleerd t...Ik neem aan dat je de sporing hebt gecontroleerd terwijl je zelf in de fiets zat. Bij de Alleweder maakt dat uit, bij de huidige velomobielen (in elk geval de Quest en Strada) niet meer. Dat is eigenlijk het enige dat in me opkomt. Gewone marathons horen langer mee te gaan dan 4000 km. Hoe bochtig is je route?Maartenhttps://www.blogger.com/profile/02858996719781447490noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-73685341428514588562012-04-20T21:14:08.252+02:002012-04-20T21:14:08.252+02:00Vreemd.
Ik haalde toch 8000km met mijn marathon ba...Vreemd.<br />Ik haalde toch 8000km met mijn marathon banden voor ik ze heb vervangen. En dan zaten ze nog niet op de anti leklaag.<br />Je gaat toch niet te hard op de rem?Bickyhttps://www.blogger.com/profile/06167743209481192764noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-5208802933207420602012-04-20T16:42:09.189+02:002012-04-20T16:42:09.189+02:00Bij VM.nl zweren ze bij PM's als hoogst haalba...Bij VM.nl zweren ze bij PM's als hoogst haalbare compromis tussen lekrijden en snelheid. Bovendien is het een comfortabele doch erg grote band maar das net wat jij zoekt. Als je blogs van VMers neemt als referentie neemt klopt het compromis lekrijden/snelheid ook.<br /><br />Levensduur ? Ik geloof dat ik her en der 8000 km als gemiddelde heb gezien. Valt dat tegen ? Welja het zijn geen Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-20186387508203601042012-04-20T16:24:32.096+02:002012-04-20T16:24:32.096+02:00Op de Gforce nog gehad en ik werd er niet wild van...Op de Gforce nog gehad en ik werd er niet wild van. In de bochten schoven ze nogal makkelijk. Voor de winter lijkt een set vette PM's me nog het beste: lekbestendig, goede wegligging, niet duur en lange levensduur.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-75298132906042497982012-04-20T13:52:15.746+02:002012-04-20T13:52:15.746+02:00Rij je ook met een Flevobike Alleweder ? Het kan o...Rij je ook met een Flevobike Alleweder ? Het kan ook zijn dat de Marathons veel minder lang meegaan dan een set F-lites.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-56203825005864805652012-04-20T13:51:06.697+02:002012-04-20T13:51:06.697+02:00Onlangs was een kopstanglager stuk. Bij het vervan...Onlangs was een kopstanglager stuk. Bij het vervangen daarvan is de sporing bijgesteld. Vooraf was die ook al nagezien en ze stond perfect... Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de sturing op een Alleweder A2 niet volgens het Ackermanprincipe werkt, wat meer weerstand in de bochten als gevolg heeft. In dat geval zouden alle A2's hetzelfde probleem moeten hebben.<br />Voordien reed ik met een CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-56102794341836496312012-04-20T13:14:38.241+02:002012-04-20T13:14:38.241+02:00Als ik zo zie naar je slijtagebeeld en verhaal, zo...Als ik zo zie naar je slijtagebeeld en verhaal, zou ik je sporing maar eens afstellen. Ik rij al de hele winter met F-lite, bijna geen lek en iets van 8000km met een setje.<br />Dus het is wel mogelijk als je een goede sporing hebt.Peter de Rondhttps://www.blogger.com/profile/00350286083115750538noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-47773274791525941602012-04-20T12:52:49.549+02:002012-04-20T12:52:49.549+02:00ja dan zul je toch aan de marathon plus moeten ;-)...ja dan zul je toch aan de marathon plus moeten ;-)Paul van Roekelhttps://www.blogger.com/profile/00938015355059727045noreply@blogger.com