tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post2630502243928579566..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: Helemaal goed bevondenCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-26294989074377775652015-04-06T17:50:00.595+02:002015-04-06T17:50:00.595+02:00Anderzijds: stel je een velomobiel voor zoals een ...Anderzijds: stel je een velomobiel voor zoals een zeilboot. Trimmen houdt in dat je de mast en zeilen zo afstelt dat de kracht van de wind de boot licht doet oploeven (naar de wind toe draaien). Daarvoor heb je een punt waar de boot rond roteert. Ook een velomobiel heeft zo'n punt. Bij een Orca is het vlak vooraan vrij groot en achteraan kleiner: zijwind duwt de Orca weg van de wind (meer CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-75331918606024162122015-04-06T13:02:17.375+02:002015-04-06T13:02:17.375+02:00En waar de wielen zijn ten opzichte van grote oppe...En waar de wielen zijn ten opzichte van grote oppervlakken waar de wind op staat. <br /><br />Ik denk zelf dat velomobielen waar de staart ophoudt waar het achterwiel eindigt ( dus wiel uiterst achteraan ) een stuk stabieler zullen reageren op windstoten ( uit een bepaalde hoek ) dan een achterwiel met nog een heel stuk staart erachteraan. Krachten op dat uitstekende oppervlak krijgen dan hefboomQuezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-49791487228682474042015-04-05T19:13:58.764+02:002015-04-05T19:13:58.764+02:00Rare fietsen hebben toch soms hun voordelen ;-)Rare fietsen hebben toch soms hun voordelen ;-)CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-53895837222793342362015-04-05T19:13:28.496+02:002015-04-05T19:13:28.496+02:00Adri, ik heb natuurlijk enkel ervaring met de eige...Adri, ik heb natuurlijk enkel ervaring met de eigen velomobiel(en). Daarmee heb ik nog geen enkele keer schrik gehad bij stormweer. De Orca (en ook de Alleweder) is zo stabiel als een huis. Het zou natuurlijk wel kunnen dat de spoorbreedte (toch 10 cm meer dan bij een Quest) daar ook mee te maken heeft.<br />Bij de Mango heb je tegenwoordig de keuze tussen een bolle bovenkant en een "aero&CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-18496754807884424882015-04-05T19:02:13.118+02:002015-04-05T19:02:13.118+02:00"........niet veel later........"
Tja, ..."........niet veel later........" <br />Tja, als je over de vaardigheden van Daniel Fenn beschikt misschien. <br />Ik denk toch dat ieder ander daar wel een paar dagen voor nodig heeft.Wimhttps://www.blogger.com/profile/13424795296023805204noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-28854000819462954312015-04-05T17:52:13.284+02:002015-04-05T17:52:13.284+02:00Ik zou eigenlijk ook wel een telefoon met ingebouw...Ik zou eigenlijk ook wel een telefoon met ingebouwde camera gebruiken kunnen. Ook op mijn route langs een oud spoorlijntje was een boom omgewaaid. Tussen spoorlijn en fietspad staat een hekwerk waar de ontwortelde boom op lag.<br />Je ziet de komische situatie misschien voor Je. Ik kon er met de C-AW zo onderdoor fietsen terwijl iedere rechtopfietser moest afstappen om niet te crashen :-)Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-27755897903432588872015-04-05T14:25:56.053+02:002015-04-05T14:25:56.053+02:00Hallo Jan,
Laatst vroeg ik in een reactie aan Wim...Hallo Jan,<br /><br />Laatst vroeg ik in een reactie aan Wim Schermer waarom de Velotilt geen deuk in de neus heeft. Omdat ook ik eens gelezen had dat op die manier een stormstrip overbodig word, precies zoals Brecht opmerkt. <br />Volgens Wim heeft dat niets te maken met zijwindgevoeligheid, de deuk dient enkel voor een beter zicht op de weg zegt hij. <br />Dan weet ik oon niet meer wie er De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-39303242861543203922015-04-05T12:46:52.414+02:002015-04-05T12:46:52.414+02:00Het grootste probleem vormen de spiegels. De huidi...Het grootste probleem vormen de spiegels. De huidige oplossing biedt een perfect zicht hierop, wat het weer ook mag zijn. Misschien dat ik me er ooit eens aan waag; de grootste rem is de tijd die erin zal kruipen.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-59828472977827766462015-04-05T12:18:34.090+02:002015-04-05T12:18:34.090+02:00Jij hebt vast ook Daniel in dat youtube filmje met...Jij hebt vast ook Daniel in dat youtube filmje met een haakse slijper zien schuren op een vierkant stuk schuim dat niet veel later de vorm had van een stroomlijnkap over het instapgat van de DF. <br /><br />Is dat niks voor jou, het maken van een carbon/glasvezel kap voor een Orca ? <br /><br />Niet dat dat nou allemaal voordelen heeft en geen enkel nadeel. Maar inregenen of inwaaien ben je wel Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com