tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post267080215343833560..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: BreukCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-42652880932777373422018-04-16T19:46:31.434+02:002018-04-16T19:46:31.434+02:00Als ik het me goed herinner, had Wim toen gehoopt ...Als ik het me goed herinner, had Wim toen gehoopt op een radiaalband. Dat was de grootste teleurstelling. Ik rij er ook graag mee, maar dat is geen nieuws. Binnenkort leg ik er ook weer op de Orca!CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-9511476722680351632018-04-16T17:15:13.469+02:002018-04-16T17:15:13.469+02:00Na de aanvankelijke teleurstelling ervan door de b...Na de aanvankelijke teleurstelling ervan door de bedenker van de band, Wim Schermer, wat mij betreft nu niets dan lof! Ik weet natuurlijk ook niet of dit nog dezelfde rubber is op de Tryker?<br />Snel, comfortabel en veel grip. En ook heel goed bruikbaar onder een tweewieler zoals mijn roets. <br />Voel me er veel veiliger mee dan op een knalharde Durano of andere smalle band! Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-72889025517449628572018-04-16T17:13:27.312+02:002018-04-16T17:13:27.312+02:00Deze reactie is verwijderd door de auteur.Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-62134049934864474422018-04-16T12:25:51.990+02:002018-04-16T12:25:51.990+02:00Het is een kwestie van risico inschatten en verder...Het is een kwestie van risico inschatten en verder van prioriteiten. Een lek is nooit leuk, maar een voorband vervangen op een trike (of velomobiel met open wielkasten) duurt echt niet lang. Als daar voordelen op het vlak van rijcomfort en wegligging tegenover staan, neem ik die lekker er graag bij. Voor alle duidelijkheid: het gaat eerder om lekken per 10.000 km ;-) Met de Marathons op de Orca (CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-7515426295635699622018-04-15T22:07:50.447+02:002018-04-15T22:07:50.447+02:00In ruim een jaar heb ik nu vier lekke banden gehad...In ruim een jaar heb ik nu vier lekke banden gehad met Marathon buitenbanden... 1x afgescheurd ventiel, 2x 'langzaam leeg / los ventiel' (tot zover de Franse ventielen) en vorige week zat ik van de zon te genieten terwijl de band aan de schaduwkant van mijn Mango+ (die al een week stilstond) ineens leegliep... met dank aan een scheef liggend velglint. Maar na 12.000 km dus geen enkel lek CVhttps://www.blogger.com/profile/06829172581666451152noreply@blogger.com