tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post4324753610302098081..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: ConstateringCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-64538714610463131012012-12-14T15:54:15.614+01:002012-12-14T15:54:15.614+01:00Ik weet niet of er meer werk aan een VM zou zijn d...Ik weet niet of er meer werk aan een VM zou zijn dan aan een gewone fiets.<br />Ik heb naast mijn ligfietsen (geen velomobielen) een Brompton vouwfiets en na elke 3000 km moet de ketting (en tandwielen achteraan) vervangen worden en per 6000 km ook het tandwiel aan de pedalen, en vervangen is echt wel nodig want dan begin je door te trappen. <br />Met een ligfiets doe je gemakkelijk (zonder liggende fietserhttps://www.blogger.com/profile/16598157093960319552noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-32671995732812289762012-12-14T13:59:24.510+01:002012-12-14T13:59:24.510+01:00Jan helemaal eens met jou conclusie. Natuurlijk mo...Jan helemaal eens met jou conclusie. Natuurlijk moet er nog veel aan de velomobielen verbeterd worden, zodat je zonder reparaties of andere vervelende ongemakken 20.000 kilometer kunt fietsen. De velomobiel fabrikanten werken daar hard aan, maar dat kost tijd. Meedenken en verbeteringen maken aan je eigen velomobiel die je ook goed uittest, zoals o.a Wim Schermer doet brengt de ontwikkeling in Johan Vrielinkhttps://www.blogger.com/profile/10501534648404127522noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-9314173292071456262012-12-14T13:52:46.582+01:002012-12-14T13:52:46.582+01:00Dag "anoniem". Zoals Mark zegt: het aant...Dag "anoniem". Zoals Mark zegt: het aantal kilometers speelt een rol. In mijn geval is dat - met alle fietsen samen - dik over de 10.000 km per jaar. EFAW dateert van ergens rond 1996 en heeft vermoedelijk al meer dan 100.000 km op de teller. Dan is het al normaal dat er eens wat meer werk aan is.<br />Daarnaast zit ik nu eenmaal zo in elkaar dat ik graag allerlei zaken uitprobeer en CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-74556086396123799932012-12-14T09:50:43.208+01:002012-12-14T09:50:43.208+01:00Als je het in verhouding met het aantal kilometers...Als je het in verhouding met het aantal kilometers ziet valt het allemaal toch best mee. 13.000km's zien de meeste fietsen in hun hele leven nog niet eens, hij rijdt dat in een dik jaar weg. Logisch dat je dan meer onderhoud hebt. Modernere velomobielen zijn tevens nog wat onderhoudsvriendelijker doordat de aandrijflijn afgeschermd ligt. Onderhoud hou je nou eenmaal altijd. Een auto moet na Markhttps://www.blogger.com/profile/15203978049163383083noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-68253911376435861332012-12-14T09:00:41.660+01:002012-12-14T09:00:41.660+01:00Hallo Jan,
Een regelmatige lezer van uw blog. Ga o...Hallo Jan,<br />Een regelmatige lezer van uw blog. Ga ook vrij regelmatig met de fiets naar het werk (dit jaar toch al 110 fietsdagen) maar dan als "Bukker". Zoals de liggers het zo mooi kunnen zeggen.<br />Al een tijdje in de overweging om over te gaan naar een velomobiel, maar (door het volgen van veel velomobielblogs) ik moet toch vaststellen dat je toch wel regelmatig herstellingen Anonymousnoreply@blogger.com