tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post5182692645973050328..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: 2014: reisplanCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-67002064274531249652014-02-19T08:32:06.576+01:002014-02-19T08:32:06.576+01:001. Ik wil inderdaad ruim vooraf wat testen: bereik...1. Ik wil inderdaad ruim vooraf wat testen: bereik met accu, kruissnelheid met bagagekar, haalbare dagafstanden, ... maar februari is nu niet onmiddellijk een ideaal moment daarvoor.<br />2. 55 en zelfs 60 km/u was inderdaad op een vlakke weg! 55 met een flinke zijwind (4 bft), 60 met stormachtige rugwind (6bft). Dat is wel enkel een sprintje, meer niet. CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-36089376423981120562014-02-18T22:46:51.685+01:002014-02-18T22:46:51.685+01:00Ik denk inderdaad dat je eerder de accu(s) eens mo...Ik denk inderdaad dat je eerder de accu(s) eens moet testen met dergelijke belading en langere afstanden. <br /><br />Qua snelheid zal de e-ondersteuning de lading wel aankunnen en gewoon naar de ~25 km/u willen versnellen, maar het zal met het grotere gewicht/luchtweerstand meer stroom kosten dus de accu's gevoelig eerder legen. <br /><br />Als ik naar mijn ( 60 kg) e-bakfiets kijk kan de Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-78184837799970410872014-02-18T13:24:39.951+01:002014-02-18T13:24:39.951+01:00Wim, precies daarom wil ik eerst een meerdaagse ri...Wim, precies daarom wil ik eerst een meerdaagse rit rijden om de haalbaarheid te bepalen. Je mag ook niet vergeten dat dit een E-Orca is! De ondersteuning zou de belasting al flink moeten verminderen. Bergop is de ondersteuning een grote hulp en ook bij het op snelheid komen, zeker met de massa van de reisbenodigdheden, kan dit wel het verschil maken.<br /><br />Als ik grofweg reken, kom ik op CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-87224806503235227542014-02-18T13:04:28.231+01:002014-02-18T13:04:28.231+01:00Dag Jan,
Dagggemiddelden van 150 km, zeker met een...Dag Jan,<br />Dagggemiddelden van 150 km, zeker met een bagagekar, is behoorlijk ambitieus. Ik reed in een groep ervaren Quest rijders rondom Ierland, Frankrijk en Denemarken. Wij werden begeleid door een camper zodat er maar twee kleine tentjes meegingen. Als het terrein behoorlijk heuvelachtig is, dan is 150 km dagelijks niet haalbaar.<br /><br />Wil je elke dag een lange tocht rijden, dan moetWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.com