tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post6465576589078686965..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: Speurtocht - deel 2CapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-78523732900991992232013-01-09T15:23:44.696+01:002013-01-09T15:23:44.696+01:00Gisteren even tot bij Fietser.be gegaan, want ik h...Gisteren even tot bij Fietser.be gegaan, want ik heb geen enkele referentie. Samen met Brecht het "probleem" bekeken. Conclusie: het "zat in mijne kop". Tegenover een WAW is de weerstand duidelijk voelbaar groter, maar vergeleken met een nagelnieuwe A4 (komt recht van bij Alligt) viel het erg mee. Eigen aan de FAW dus en het gevolg van de gecombineerde weerstand van de CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-44721795472974930382013-01-08T11:47:56.987+01:002013-01-08T11:47:56.987+01:00Het ligt wel degelijk in de aandrijving: het achte...Het ligt wel degelijk in de aandrijving: het achterwiel draaide vrij (hing in de lucht) en bij het draaien van de cranks was duidelijk weerstand voelbaar. Ik weet dus wel in welke richting moet gezocht worden. Nu wordt het een kwestie van elimineren.<br />Vervelend dat dit in de winter gebeurt: de Kobra is geen optie (geen verlichting en geen spatborden).CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-20566081618536731752013-01-08T10:51:59.037+01:002013-01-08T10:51:59.037+01:00ik had een tijdje geleden een versleten (voor)wiel...ik had een tijdje geleden een versleten (voor)wiellager, dat loopt ook veel zwaarderAndré Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-10424895912328894002013-01-08T10:25:50.663+01:002013-01-08T10:25:50.663+01:00Uitlijning of bv aanlopende remmen kan je natuurli...Uitlijning of bv aanlopende remmen kan je natuurlijk controleren door te kijken hoe lang de fiets uitrolt (vanaf een lichte helling evt). Anders moet je het inderdaad in de aandrijving gaan zoeken zoals de kettingbuizen.<br />Markhttps://www.blogger.com/profile/15203978049163383083noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-74489003861292958262013-01-08T10:21:32.128+01:002013-01-08T10:21:32.128+01:00Op een andere Blog las ik over een droog gelopen l...Op een andere Blog las ik over een droog gelopen lagertje van een ( deraillieur)wieltje waarvan zelfs de kogeltjes niet meer zaten waar ze hoorden, en dat binnen 10.000 km. <br /><br />Misschien heb jij dat in het lagertje van een ander wieltje, zoals een geleidewiel idd. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com