tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post6474320751686229369..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: winterprik en NuVinci-probleemCapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-43554551676858589452013-01-22T15:19:36.915+01:002013-01-22T15:19:36.915+01:00De NuVinci is "onderhoudsvrij". Er is ge...De NuVinci is "onderhoudsvrij". Er is geen vul- of aflaatopening. Vanmorgen, bij lichte vorst, had ik de indruk dat het verstellen wat stroef liep, vooral naar de uitersten toe. Verder op te volgen dus. Naar het einde van de week zal het weer harder vriezen, dus dan kan het weer verergeren.<br />Dan schik ik eFAW wel enkele uurtjes (thuis) buiten te zetten om nadien, als de fiets flink CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-89018943246444964672013-01-22T14:30:34.882+01:002013-01-22T14:30:34.882+01:00Bij rohloff word aan geraden bij strenge vorst een...Bij rohloff word aan geraden bij strenge vorst een beetje reinigings olie toe te voegen, dan word de olie dunner (bij mij nog niet nodig gelukkig)André Dronkershttps://www.blogger.com/profile/13268639563217045173noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-46574332246453662892013-01-17T11:38:11.436+01:002013-01-17T11:38:11.436+01:00Stel je voor: in de handleiding zou dan moeten sta...Stel je voor: in de handleiding zou dan moeten staan "de naaf kan niet gebruikt worden bij vorst". Dat lijkt me onaanvaardbaar. De vraag is doorgestuurd naar de Nederlandse importeur van Fallbrook.<br />Een collega had trouwens eenzelfde probleem met de derailleur (en body) van zijn terreinfiets. Fietsen en strenge vorst (al enkele dagen -10 's morgens) gaan niet zo goed samen.<br /CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-45155165842253236372013-01-17T11:36:04.927+01:002013-01-17T11:36:04.927+01:00In het Gentse hebben de meeste besturen netjes de ...In het Gentse hebben de meeste besturen netjes de fietspaden geveegd en da's een hele evolutie, vergeleken met de vorige jaren. Alleen Gent, de "fietsstad", doet daar niet aan mee (zie Fietsbult). Niet dat het bij de anderen allemaal picobello is, maar het contrast is groot.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-38431290280239616842013-01-16T20:11:22.781+01:002013-01-16T20:11:22.781+01:00De ex burgemeester van Harelbeke had voor de verki...De ex burgemeester van Harelbeke had voor de verkiezingen een machine gekocht om de fietspaden te vegen bij sneeuwval. Niet dus! Willy Decoster uit Bavikhove (rijdt met Alleweder A3)Willy Decosternoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-82544640227500024772013-01-16T16:43:41.150+01:002013-01-16T16:43:41.150+01:00Ik ga er zomaar vanuit dat er in de NuVinci-naaf o...Ik ga er zomaar vanuit dat er in de NuVinci-naaf olie in zit. Die olie wordt koud, en daarmee dikker: resultaat moeilijker ronddraaiende assen (zelfde 'probleem' als bij, de mij meer bekende, Rohloff-naaf).<br />Hierdoor verliest de accu ook al eerder energie, omdat hij harder moet werken. Kou is ook niet goed voor de afgegeven capaciteit van de accu.<br />De dikkere olie is Theo Zhttps://www.blogger.com/profile/02188352361564719225noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-13019744627086517192013-01-16T16:20:09.596+01:002013-01-16T16:20:09.596+01:00Ja dat is erg koud ;)
Het is hard werken om maar b...Ja dat is erg koud ;)<br />Het is hard werken om maar beetje snelheid te houden, zelfs zonder sneeuw.<br />Vandaag kon ik niet meer op het fietspad rijden, alle sneeuw is steenhard geworden<br />Bickyhttps://www.blogger.com/profile/06167743209481192764noreply@blogger.com