tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post7489954662119408923..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: evaluatie: de E-Orca na dik 10.000 km (3)CapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-30143403470270418282014-09-30T09:54:45.505+02:002014-09-30T09:54:45.505+02:00Wat je in het begin stelt, is wel belangrijk: qua ...Wat je in het begin stelt, is wel belangrijk: qua verhoudingen en zithouding sluit de Orca erg aan bij de oer-Alleweder, net als de Alleweders van Alligt. Alleen is bij Flevobike heel erg gewerkt om alle nadelen van het originele ontwerp weg te werken. Er is bijvoorbeeld geen open ketting meer. De voordelen - compact, wendbaar en comfortabel - zijn wel behouden.<br />De WAW is, voor zover ik weetCapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-23661026577034239082014-09-29T20:22:39.359+02:002014-09-29T20:22:39.359+02:00Hoi Jan,
Ik vind eigenlijk de meeste velomobiele...Hoi Jan, <br /><br />Ik vind eigenlijk de meeste velomobielen wel mooi, maar ik vind om precies de redenen die je noemt de Orca er in positieve zin uitspringen. Er is bij het ontwerp heel erg uitgegaan van gebruiksgemak en onderhoud. De voorganger van de Orca (de Versatile) heeft om die reden lange tijd op mijn verlanglijstje gestaan. Om kostentechnische redenen ben ik later toch een A7 gaan tetetetelacoursehttps://www.blogger.com/profile/01314111261966952926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-49836744357467888352014-09-28T13:59:11.603+02:002014-09-28T13:59:11.603+02:00In Vlaanderen/Belgie ontbreken vaak ook fietspaden...In Vlaanderen/Belgie ontbreken vaak ook fietspaden wat zou kunnen betekenen dat de Duitse situatie meer gaat gelden en Duitse velomobiel ontwerpen meer geschikt worden dan in de Nederlandse situatie. Dat kun jij beoordelen en ik niet. Wel lijkt het erop sinds de WAW met composiet achtervering is uitgerust dat die ook niet ontworpen is voor fietspadoppervlakken. Maar wel wendbaarder is. <br /><br Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-61228461315862154682014-09-28T13:43:59.677+02:002014-09-28T13:43:59.677+02:00Ik vind dat je groot gelijk hebt als je zegt dat b...Ik vind dat je groot gelijk hebt als je zegt dat bij een velomobiel de snelheid niet bij elk model en diens gebruik moet primeren. <br /><br />In een stad op stadsfietspaden heb je het meest aan een velomobiel met zo volledig mogelijke weersbescherming die gemakkelijk 25 km/u kan halen - nog altijd 10 km/u sneller dan de meeste fietsers daar rijden - en over een goede vering beschikt gezien Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com