tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post8339311783221369232..comments2024-02-24T10:18:14.032+01:00Comments on onderweg met de fiets: concurrent voor de VeloTilt ?CapoJanhttp://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-25021763403202729092013-10-23T11:16:25.030+02:002013-10-23T11:16:25.030+02:00Mick, ik denk dat de titel je op het verkeerde bee...Mick, ik denk dat de titel je op het verkeerde been plaatste. De Le Mans is, zo lijkt het, vooral bedoeld voor races, net als de VeloTilt (maar daar zitten dan toch wel wat praktische kanten aan, zoals bagageruimte). In die zin is het een concurrent. De Le Mans is voor de rest een eerder "traditionele" velomobiel, op de buiten de koets staande wielen na. Geen kanteltrike, dus. Het lijktCapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-7678830317927407552013-10-22T16:52:22.034+02:002013-10-22T16:52:22.034+02:00Dergelijke grote wielen vooraan verstoren de fraai...Dergelijke grote wielen vooraan verstoren de fraaie aëro-dynamische lijn bij al heel weinig schuin voorin komende wind. Alleen bij wind recht van voren en van achteren heb je daar weinig last van.<br />Zelfs bij de VeloTilt, de wielen zitten helemaal achteraan, moeten de wielkasten 3% aan de achterzijde naar binnen worden gezet om zo weinig mogelijk verstoring op de body te verkrijgen<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-3645795146370930912013-10-22T15:48:58.630+02:002013-10-22T15:48:58.630+02:00Interessante vondst Jan. Maar volgens mij kantelt ...Interessante vondst Jan. Maar volgens mij kantelt hij toch echt niet! <br />Je ziet duidelijk de ophangpunten van de fusee's onder en boven aan het koetswerk. En die kunnen beslist niet opponeren (zoals bij de Noomad-vork).<br />Het koetswerk ziet er puntgaaf uit maar het idee van de wielen naar buiten is beslist niet nieuw. Je hebt de Leitra, maar ook in Nederland heb ik al 2 (zelf gebouwde)Mickhttps://www.blogger.com/profile/17550527466836796563noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-2012795069043942412013-10-22T11:22:59.852+02:002013-10-22T11:22:59.852+02:00Vandaar: het is een racevelomobiel, niet bedoeld v...Vandaar: het is een racevelomobiel, niet bedoeld voor op de openbare weg. <br />Dat was ook een van de redenen waarom ik voor de Orca koos. Je moet Paul zijn eerste ervaringen hiermee maar eens lezen: http://weg-op-wielen.blogspot.be/2013/10/een-week-heen-en-weer-met-de-e-orca.htmlCapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-34795669131554324082013-10-22T10:25:31.205+02:002013-10-22T10:25:31.205+02:00Tja weegt het buiten de stroomlijn hebben van de w...Tja weegt het buiten de stroomlijn hebben van de wielen op tegen de veel grotere bochtenstabiliteit en dus hogere bochtensnelheden. <br />Alleen die bodemspeling.... de onderkant van de mango ziet er intussen al niet meer uit vanwege drempels ed en die heeft toch nog best een aardige bodemspeling.<br />Met de le mans kom ik de straat bij mij niet eens uit...<br />Markhttps://www.blogger.com/profile/15203978049163383083noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-34170133275495576692013-10-22T08:52:20.823+02:002013-10-22T08:52:20.823+02:00O ja: de wielen zijn gerecycleerd en afkomstig van...O ja: de wielen zijn gerecycleerd en afkomstig van een trike. Wellicht zijn ze dus gewoon gebruikt omdat ze beschikbaar waren en geschikt voor het systeem.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-20593350506623979062013-10-22T08:51:30.703+02:002013-10-22T08:51:30.703+02:00Ik ben vooral benieuwd naar hoe die grote, ver naa...Ik ben vooral benieuwd naar hoe die grote, ver naar buiten geplaatste wielen de zijdelingse belasting in bochten zullen verwerken. Door de grootte zal de hefboomwerking behoorlijk groot zijn. Een race-VM betekent hoge bochtensnelheden en dus heel behoorlijke krachten.<br />We zullen moeten afwachten hoe dit verder evolueert.CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-15167289361080486702013-10-22T08:49:59.054+02:002013-10-22T08:49:59.054+02:00De opmerking over de voorwielen is op het Franse f...De opmerking over de voorwielen is op het Franse forum ook gemaakt. Dit is nog maar een prototype, waarbij het dus vooral over performantie testen gaat. Wellicht zal er nog één en ander veranderen. Leuk voor onze zuiderburen dat ze nu ook een eigen VM hebben. Hoewel, het is niet echt de eerste, aangezien de Mosquito ook Franse wortels heeft (en ook een interessant concept is): http://CapoJanhttps://www.blogger.com/profile/08122834770839957498noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-2851980076580052922013-10-22T07:57:46.094+02:002013-10-22T07:57:46.094+02:00Hallo Jan,
Interessante ontwikkelingen in velomob...Hallo Jan,<br /><br />Interessante ontwikkelingen in velomobielland! Ook ik vind het een mooi ontwerp, maar ben het eens met Quezzzt, die voorwielen moeten anders. Wieldeksels of doekjes maken de zijwindgevoeligheid wellicht veel groter met dit ontwerp, dan zou ik zelf eerder kiezen voor carbon 3-spaaks wielen, ook een stuk mooier om te zien. Maar aangezien deze fiets ook nog in de ontwikkelfase De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8544937339829289537.post-86834688353795724412013-10-22T06:45:16.702+02:002013-10-22T06:45:16.702+02:00Ik vind het een mooi ontwerp, behalve de open spak...Ik vind het een mooi ontwerp, behalve de open spaken. Daar kunnen toch wel carbonnen wielkappen over de spaken heen zou je zeggen. Of ook maar wieldoekjes. <br /><br />Ik zou zelfs stroomlijnkappen hebben gebruikt. Heeft de Velotilt ook. Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com