kilometerstanden

vrijdag 25 juni 2010

beetje van alles en een primeur

Eerst: het lijkt steeds duidelijker dat de Kojaks wel degelijk verschil maken. Deze week op weg naar het werk lag de kruissnelheid zo rond 31 km/u en dat is heel wat hoger dan voordien. Het gemiddelde lag op 29 km/u en ook dat is beter dan met de Marathon Plus banden ! Waar ik in het begin 1u15 nodig had om op het werk te raken, was dat de laatste keer 45 min. Dat moest ook, want toen ik om 6u45 wou aanzetten, bleek het ventiel van de rechter binnenband vooraan lek, dus moest in allerijl de band gewisseld worden.
Aangezien er momenteel geen spatborden op de fiets zitten, ging die wissel erg vlot. Gelukkig maar, want ik merkte onlangs een nadeel van schijfremmen op de trike: de remklauw moet verwijderd worden om het wiel eruit te kunnen halen (of ik moet wel heel erg fout bezig zijn).
De snelheid was in het terugkeren even hoog, tot ik in Zwijnaarde tussen het stadsverkeer terechtkwam. Dat deed de kruissnelheid en bijgevolg het gemiddelde pijlsnel dalen, zeker toen ik ergens aan de Ottergemse Steenweg op de kasseien terechtkwam !
Positieve indruk over de Kojaks dus.

In opdracht van Fietsersbond Gent liet ik nieuwe stickers drukken: een reflecterende achtergrond, het frisse nieuwe logo van onze afdeling erop en met 65 mm breedte mooi gepast voor op een fietsspatbord.
Hier zie je zo'n sticker op de trike

Ook de fietstransportaanhanger (hoe noem je dit anders ?) is bijna op punt: nu kunnen ofwel de trike ofwel drie conventionele fietsen vervoerd worden. Eén probleempje nog: de bouten voor het systeem om de voorbuis te klemmen zijn te kort. De "nieuwe" fietsendragers dateren vermoedelijk nog uit de tijd dat alle fietsen een dun stalen kader hadden. Ik moet dus nog even twee langere bouten zoeken.
Morgen wordt het geval een eerste keer grondig getest: ik ga naar een triketreffen in Essen. Dat wil zeggen zo'n 160 km bollen heen en terug. Als alles daarna nog vastzit, beschouw ik het geheel als goedgekeurd.


Ik kijk er wel naar uit. Er is schitterend weer in het vooruitzicht gesteld en er zal hopelijk een behoorlijke variatie aan trikes te keuren zijn: alvast een Gforce std, een Thorax Tangens en een splinternieuwe Ice Vortex. Ofwel een budgetmodel, een supercomfortabele cruiser en een bolide...

1 opmerking:

  1. Leuk je ontmoet te hebben Jan. En je trike rijdt super!

    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen