woensdag 2 februari 2011

ongeveerde trikes, snelheid en kasseien

Dat is een combinatie die zeker voor minder comfortabele momenten zorgt. Ter illustratie diep ik nog even een foto van een poos terug op.


Dit is de straat waar ik woon (vanaf mijn huis gelukkig in één richting netjes geasfalteerd, maar over 1 km in de andere richting...).
Momenteel is de druk in elke band bij benadering 7,5 bar, dus beenhard. Dat betekent dat, als ik hierover rij, zo'n 50% van het geleverde vermogen in de lucht verdwijnt. Dan heb ik het nog niet over het bijzonder oncomfortabele gebonk in rug en nek en de inspanning die ik op zo'n traject moet leveren om niet uit het zitje geworpen te worden en de continu variërende weerstand op de trappers. Er wordt niet onterecht voor gepleit om deze straat op te nemen in één of enkele Vlaamse wielerklassiekers !

Anderzijds: de voorbije dagen stoof ik enkel keren door het stadscentrum, waarbij oneffenheden in de weg gecombineerd met bochten zorgden voor een rondspringende trike, in dit geval bewust uitgelokt en dus leuk.

Ondertussen zouden nieuwe remschijven, nieuwe rempads en een eind nieuwe hydraulische leiding onderweg moeten zijn. De stopkracht is de laatste maand gevoelig afgenomen; nog niet dramatisch, maar het achterwiel de lucht in sturen is niet meer mogelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen