donderdag 26 mei 2011

record(je)

Weer met de Gforce trike, weer woonwerk, maar deze keer was er "iets" meer wind en dan nog in de rug. Ideaal om even wat door te trappen en te zien wat het kon worden.

De afstand:


De gemiddelde snelheid:


Niet slecht, al zeg ik het zelf. Jammer genoeg de 30 niet bereikt.

Onderweg lag die snelheid makkelijk boven de 30 km/u, maar een keer Merelbeke bereikt, kom ik in de bebouwde kom. Dat betekent rekening houden met andere weggebruikers, dwarsen van kruispunten, stoppen aan verkeerslichten, ... Vanaf dan zie je de snelheid naar beneden duiken. Dit is dus de afstand en de gemiddelde snelheid tot zo'n 2 km van huis, want uiteindelijk is het gemiddelde nog gedaald tot net boven 29: de weg verderop is simpelweg te slecht om nog hoge snelheden te halen.

Het laatste stuk van de route gaat dan bijvoorbeeld hierdoor:


Mooi is dit wel hoor, maar daar rij je met een ongeveerde trike toch niet aan 30+ door ! Als afsluiter krijg ik dan elke keer zoiets voor de kiezen:


En dat, beste lezer, is niet mijn favoriete bestrating ! Voordien, met de 35 mm bandjes, was dit helemaal te mijden. Met de 47 mm voor en achter is het net haalbaar. De fiets huppelt vrolijk over de kasseien, als een dartel veulen onder een lentezonnetje, maar het gaat. Net. En dan, om het hoekje (in de andere richting dan: de foto is genomen met de rug naar mijn huis), ben ik thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten