De E-Orca hoort dat zeker niet bij. Die wordt bijna op elke werkdag gebruikt om naar het werk te fietsen. Na dik vier jaar blijft hij het prima doen. Ook de recentste aanwinsten - Thorax Tangens trike en Heinzmann PAN pedelec - worden geregeld gebruikt.
Bukfietsen
Wat 'bukkers' betreft, heb ik er drie in de stal:- de oude Trek 7320 toerfiets
- Heinzmann pedelec
- Birdy Speed
Sinds die pedelec in huis kwam, heeft de Trek amper gereden. Die is dus overbodig geworden en daarom gaat hij weg. Mooi cadeautje voor de schoonzoon, die nu op een afgeragde eenvoudige stadsfiets rijdt. Je kent ze wel: stoere mountainbikelook, maar met goedkope componenten. De Trek is even oud als zijn vehikel, maar in veel betere staat en met een andere kwaliteit van componenten uitgerust. Ook dat is het gevolg van de nood tot verbeteren. Zo is de originele Shimano Alivio-groep met draaiverstellers al binnen het jaar vervangen door een oerdegelijke SRAM X9 met triggershifters. Wat wel pleit voor het originele materiaal, is dat de ondertussen 14 jaar oude naafdynamo het nog steeds doet, zonder het minste probleem.
Ligfietsen
En dan is er nog de Seiran. Ik denk niet dat die nog buiten de garage zal komen sinds de Thorax Tangens erbij gekomen is.De conclusie ligt voor de hand: de Seiran wordt verkocht. Ik moet wel nog even bedenken of ik hem verkoop in de huidige staat, bijvoorbeeld met de prima Bumm Luxos U erop, of in een eenvoudiger setup.
Volgens de recentste prijslijst van Challenge (2011) kostte die toen bijna 2.500 euro. Dat was met wat opties:
- Shimano XT derailleur
- all round pakket met spatborden, BB7 schijfremmen en standaard
- hoofdsteun
- Radical toptas M
- een nieuwe voorwiel met een Shutter Precision SD-8 naafdynamo
- BuM Luxos U koplamp (met usb-oplaadpoort voor gps of telefoon)
- BuM Line Brake Plus achterlicht met remlichtfunctie (op de naafdynamo aangesloten)
- tasafhouders voor ligfietstassen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten