Vorig jaar, tijdens de toer door 'le Grand Est' (Vogezen, Jura) leerde ik dat een velomobiel toch niet je dat is met zo'n temperaturen. Gelukkig staat er in de garage ook een trike.
Gisterenmorgen was het aangenaam rijden: gezapig aan pakweg 30 km/u met een buitentemperatuur van 20° C. Zonnetje in de rug, weinig volk (want het is volop zomervakantie) en in een compleet dorre omgeving, want het heeft al maanden amper of niet geregend.
26 augustus, Zevergem: verdorde weiden |
26 augustus, Melsen: lekker in de schaduw |
Volgend experiment op de planning: een luchthapper maken voor net achter de voetengaten in de Orca. Die heeft redelijk wat bodemspeling, dus dat zou moeten lukken. Misschien kan ik zo wat extra luchtstroming creëren. Volgende week blijft het namelijk wel warm, maar de kans op buien of onweer vergroot. Dan heeft de beschutting van een velomobiel weer de voorkeur.
Ook hier is het warm Jan, maar toch gebruik ik nog steeds de velomobiel tijdens woon-werkverkeer. Natuurlijk kan ik bij dit standvastige weer ook de racefiets nemen, maar ik ben nu zo gewoon aan velomobielen naar het werk dat de racefiets daarvoor geen optie meer lijkt te zijn.........En te warm in de velomobiel is het enkel even in de steilste beklimmingen, zodra de weg afvlakt neemt de rijwind voldoende toe om me te koelen.
BeantwoordenVerwijderenGroeten, Adri.
Adri, een racefiets is een bukker. Een marteltuig dus ;-) eTangens is in zekere zin nog comfortabeler dan een velomobiel en de warmte is een goed excuus om die te gebruiken... Maar het maakt wel pakweg 10 minuten verschil: <30 km/u tegenover bijna 40 (op het jaagpad) met ongeveer dezelfde inspanning. De beleving is wel helemaal anders. Kort gezegd: ik hou van wat variatie (op fietsvlak).
VerwijderenIk kreeg n.b. van een collega een tip die me eigenlijk helemaal zo gek nog niet lijkt. "Leg in die fiets van je wat van die blauwe koelelementen vanuit de diepvries". Aangezien we op het werk ook een ijskast hebben met diepvriesvak zou ik ze daar op lage temperatuur kunnen brengen.
BeantwoordenVerwijderenJuist omdat de bodem van de DF gesloten is lijkt me dat best eens effectief kunnen werken...
Dit werkt ook met bevroren drinken in een Strada. Blijft voor ongeveer 75 km koel. Dan moet je wel weer nieuw bevroren drinken kunnen inslaan :-P. Voor korte afstanden is het perfect.
Verwijderen