woensdag 22 december 2010

remolie bijvullen

In de vorige post meldde ik dat de remmen het niet meer deden. Daar is natuurlijk maar één oplossing voor: herstellen. Dat betekent eerst en vooral de remhendel zo positioneren dat het reservoir horizontaal staat.


Daarna haalde ik de remklauwen eraf en legde die op de grond. Zo kan de eventuele lucht stijgen. Aangezien ik geen informatie heb noch vind over het ontluchten van de set of over het bijvullen van de kant van de klauwen, moet het maar zo.


Daarna is het een kwestie van wat olie bij te vullen (het reservoir was leeg) en voorzichtig te pompen met de remhendel, tot er geen lucht meer uitkomt. Het eigenaardige is dat ik nergens een spoor van een lek vond. Veiligheidshalve haalde ik alle koppelstukken wat aan. Bij het testen nadien functioneerden de remmen weer zoals het hoort. Benieuwd voor hoe lang...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten