dinsdag 2 juli 2013

Referentie

... voor mezelf.

Een eerste woonwerkrit met de gereviseerde Valenteyn Kobra.

Omstandigheden: 12° C, windkracht 3 uit het zuidwesten, droog en onbewolkt. Een lichte tegenwind, maar voor de rest ideale omstandigheden om een richttijd en -snelheid neer te zetten.

De gegevens op de fietscomputer:
  • afstand: 22 km
  • rittijd: 46 min 49 sec
  • gemiddelde snelheid: 28,3 km/u
Dat zijn zowat dezelfde waarden als met eFAW op de betere dagen.

Update: de weg terug was wat sneller...

Omstandighede: 22° C, windkracht 2 uit dezelfde hoek, droog en lichtbewilkt. De zwakke bries had ik in de rug.

De computer vertelde me na aankomst het volgende:
  • afstand: 22 km (zelfde route)
  • rittijd: 42 min 26 sec
  • gemiddelde snelheid: 31 km/u
Dit zijn zo ongeveer de waarden die ik op de testrit met de eWAW haalde! Het grote verschil: deze keer gebeurde dit op een ongestroomlijnde, open ligger.
Om de Kobra praktisch bruikbaar te maken, heb ik de esthetiek wat moeten verknoeien: er staat weer een bagagedrager op. Zo kan ik, naargelang de omstandigheden, ofwel de Agu toptas ofwel de Radical M banaantassen meenemen.
Voor die laatste zouden nog tasafhouders moeten gefabriceerd worden, omdat de ketting maar enkele centimeters van de tas blijft.

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat vind ik ook ;-)
      Voor herhaling vatbaar dus en dan zullen we merken of dit een uitzonderlijk snelle rit was of niet.

      Verwijderen