zaterdag 22 november 2014

WAW 4.0 nr 225

"Maidentrip" had ook de titel kunnen zijn.

Louis ontdekte vorig jaar het bestaan van velomobielen en kocht een WAW 3. Helaas maakte een achteruitrijdende vuilniswagen een einde aan het sprookje: de WAW was op slag 30 cm korter geworden.

Na lang wachten stond een nagelnieuwe WAW 4.0 met het serienummer 225 voor hem klaar. Weer een "mooie rooie".

Laatste afstellingen door Brecht
Die zou hij vandaag bij Fietser.be in Gent afhalen om ermee naar huis, bij Kalmthout, te rijden.

Dat Louis gelukkig was, dat is evident.


Van Gent naar Kalmthout, da's een flinke eerste rit (en ik kan het weten).

De start van de eerste rit
Gert Jan had aangekondigd dat hij Louis wel de weg wilde tonen en via de Schelde zouden ze huiswaarts gaan. Ik stelde voor om het eerste eindje, vanaf de start tot in Wetteren, te gidsen.

Het kleine eindje dat ik meereed, pakweg 15 km, ging niet zonder horten of stoten.

Lekke banden bestaan bijna even lang als fietsen
Als het euvel hersteld was, maakten we van de pauze gebruik om de velomobielen samen te vereeuwigen.

Louis en Gert Jan
Louis en Jan
Schitterend weer, een bijna ideale ondergrond, niet druk en een prachtige omgeving. Als je dan in aangenaam gezelschap een eindje kunt fietsen, kan de dag niet meer stuk.

Ik wens Louis nog veel aangename kilometers met zijn nieuwe voertuig.

7 opmerkingen:

  1. Werkelijk een schitterende fiets. Erg mooie lijn heeft die WAW toch.

    Klein puntje: Waarom zit dat lampje zo laag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook mijn eerste opmerking toen ik de eerste WAW 4.0 zag. Vraag het eens aan Brecht, bij Fietser ;-)

      Verwijderen
  2. Hallo Jan, het was erg leuk om je zo weer terug te zien. En supertof dat je ons langs de werkzaamheden bij het jaagdpad hebt geleid. Mooi stukje er bij ontdekt. En ik heb genoten van het uitzicht op die 'trage E- Orca' die in stadsomgeving zowel de WAW als de Quest meermaals het nakijken gaf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De E-Orca en ik speelden dan ook een thuismatch, he. Die route rij ik met mijn ogen dicht. Maar het is inderdaad zo dat een Orca in een stadsomgeving onverslaanbaar is als velomobiel.

      Verwijderen
  3. Hallo Jan,

    Ben het met Wim eens, het is en blijft een prachtig model! En inderdaad dat lampje zit erg laag, vergeleken met de ernaast staande fietsen. Als het licht geeft en je ziet alles als bestuurder is het prima uiteraard, maar hogere lampen maken dat je zelf beter gezien kunt worden.
    En nog iets: wat is het juiste nummer van deze WAW? Jij spreekt over WAW 225, terwijl op de blog van fietser.be dezelfde fiets geduid word met nummer 224. Wie vergist zich?

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Woensdag ga ik bij Fietser aan de lichtmast van de Orca knutselen. Ik zal het met hen bekijken en ofwel wordt hun blog ofwel de mijne aangepast. Er staan er nog enkele op de bestellijst, dus ze zullen stilaan wel aan 230 raken.

      Verwijderen
    2. En nog dit: ik heb de verlichting liefst zo hoog mogelijk. Zo worden de slagschaduwen een stuk korter, waardoor wat erachter zit beter zichtbaar wordt. In principe zou het ook in de WAW moeten kunnen. Vroeger werden daarom lampen op de spiegelsteunen gezet.

      Verwijderen