vrijdag 19 november 2010

Elektrowerken

Wie hier regelmatig volgt, weet dat ik al lang met plannen rondloop om de stroomvoorziening van de trike te verbeteren. Wel: de volgende fase is aangebroken. Tot voor kort vond ik nog slechts één enkele leverancier die de Shimano Di2 achternaafdynamo kon leveren: On Avance in Montpellier, Frankrijk. Alleen: waar die voordien in Oostenrijk verkocht werd aan € 100 (plus € 10 voor de verzending), kost die in la douce France € 130 en die vriendelijke mensen rekenen dan ook nog eens € 30 verzendingskosten ! Dat maakte dat die naaf plots € 160 zou kosten. Iets teveel van het goede vind ik.
De aanhouder wint en na geduldig zoeken stuitte ik op een advertentie van een Duitser, die er twee aanbod voor die prijs ! Na wat heen en weer mailen kreeg ik vandaag dit in handen:

pakje uit Duitsland
Daarin zat tweemaal het volgende:

Shimano FH-C811
De inhoud van zo'n doosje zie je hieronder.


Om het nog eens duidelijk te tonen: hier zonder de verpakking.


Mooi he ! Zoals je ziet gaat het om de metaalkleurige uitvoering, 32-gaats. Vandaag volgt stap 2: een bijpassende velg bestellen bij de fietshandelaar. Daarna volgt het echte werk: een wiel vlechten.
Ondertussen zoek ik uit hoe ik een verbinding kan maken tussen die naaf en de verlichting.

3 opmerkingen:

  1. Dag Jan,

    Een wiel vlechten stelt niet zo veel voor, zo'n 32 gaats velg vinden lijkt me al moeilijker.
    Ik heb onlangs beschreven hoe je de spaken recht kunt houden bij 't vlechten. Succes!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mick. Ik bestelde net een Mavic XC 717: 26" en 32-gaats. Dat is een mountainbikevelg (zie ook de post met titel "Murphy"). Zodra die er is, kan ik aan het vlechten beginnen denken. De eerste keer doe ik het samen met een ervaren fietstechneut, kwestie van het sneller te leren.

    Gisteren richtte ik nog een voorwiel van de trike: het schoot me te binnen dat ik een poos geleden nogal onzacht naast een fietspad terechtgekomen was (post "Miljaar"). Naast de lekke band was ook een slag in het wiel het gevolg, merkte ik nu. Shimmy is nu sterk verminderd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Houd er ook rekening mee dat je in 't begin ook nog wel n's na moet spannen.
    Voor morgen staat in dit verband het linkerwiel vd FAW voor mij op het menu!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen