zondag 16 januari 2011

winterschade

De sneeuw en dan vooral het gladde wegdek als gevolg daarvan, heeft toch voor schade gezorgd aan mijn trouwe Trek. Twee keren onderuit gaan zorgde ervoor dat mijn kettingbeschermer middendoor brak. Die moet dus vervangen worden.
Het probleem is om een passend exemplaar te vinden: de voorderailleur is een SRAM xGen en die zit vrij hoog op de zadelbuis gemonteerd. Bij het oude exemplaar moest ik daarvoor een stuk uit de beschermer frezen toen ik de derailleur monteerde.

Ook de achteruitkijkspiegel, die er enkele maanden geleden op gezet werd, brak af bij de val. Een spiegel op het stuureinde blijkt niet echt bestand tegen valpartijen. Ik had het kunnen weten.
Die wordt wellicht vervangen door een BUMM Cyclestar, omdat ik daarmee goede ervaringen heb op de trike. Op de bukker wordt het de variant met korte arm.



Dit is de Cyclestar 901/1. Om de hierboven aangehaalde redenen zal ik de spiegel op het stuur monteren, niet op het stuureinde.
 
En tenslotte heeft ook mijn fietsbel het begeven. Dat is makkelijk te vervangen gelukkig, want dat is een erg noodzakelijk fietsonderdeel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten