woensdag 30 maart 2011

oplossingen verzinnen

Een poosje geleden kwam wat extra materiaal in huis om de trike wat te pimpen.


Je ziet:
  • een viertal meter kettingbuis
  • een 26" band: Schwalbe Marathon 40-559
  • een topkoffer (voor fototoestel ?)
De kettingbuis zit ondertussen op de trike. Daarover berichtte ik al eerder. De verlengde kettingbuis levert trouwens goed werk: de ketting blijft nu erg netjes.

De band is reserve: ondertussen ligt er een Continental SportContact op (42-559), maar eigenlijk wil ik voor- en achteraan bredere banden monteren, vooropgesteld dat ze binnen de spatborden passen. De Conti doet het eigenlijk wel goed en slipt minder door dan de originele Kenda. Of er op comfortgebied een verbetering is, is minder goed in te schatten.

De topkoffer... tja: die wil ik er wel op, maar er is een conflict met de fietstassen. Die laatste komen hoger dan de bagagedrager en de koffer is dan weer breder, dus is er een probleem. Vandaar de titel: ik zal vermoedelijk "iets" moeten vinden om de koffer hoger te krijgen. Ik denk aan een soort beugels, maar dit moet nog even uitgewerkt worden. Dan moet ik ook nog wat verzinnen om de DSLR schokvrij te kunnen opbergen. Eén of andere soort schuimplastic wordt dat wellicht ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten