vrijdag 17 mei 2013

Total make over

Het frame van de Valenteyn Kobra is aangepast naar mijn wensen. Nu is de trapboom verstelbaar. 


Hiervoor is de trapboom doorgeslepen, is er een eind tussenuit gehaald en vervangen door een CroMo buis, die door middel van twee bouten ingesteld en vastgeklemd kan worden.


De eerstvolgende taak wordt het herspuiten van dat frame. Nadien moeten alle onderdelen grondig gereviseerd worden en dan kan ik de fiets weer monteren. Dat laatste duurt niet lang, want er zit niet veel op.

Het wordt tijd: het kriebelt om met de lage racer wat ritjes te maken.

Daarnaast heb ik nog twijfels over het stuur. Een alternatief is een Nazca-klapstuur (alu of RVS), maar dat zou wel eens te ver naar achter kunnen komen.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er keurig uit! Mijn respect voor de 'traditionele' metaalverbindingen begint ook weer wat terug te komen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben erg tevreden over mijn Nasca klapstuur op de Tandem en Fuego. Multi-instelbaar. Handig voor een lowracer om overeind te komen voor b.v. op een knoppie te drukken bij een verkeerslicht.
    Maar ja, een lowracer is ook een beetje voor het mooi en strakke looks. Zeker zo'n raspaard als de Valenteyn.
    Afzien en spartaans is my middle name. Mijn Raptobike heeft om die rede nog steeds het originele vaste stuur. Wie mooi of stoer wilt zijn, moet wat ongemak velen. Het is nu eenmaal een blote bike.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer het eerst uit met de ingekorte trapboom. Het probleem met het stuur is vooral dat de hoogte en afstand niet kloppen voor mij. Omdat het Nazcastuur verstelbaar is, zou dat een oplossing kunnen bieden. De kans bestaat dat het dan weer te ver naar achter komt en dat moet uitgetest worden.
      Maar een raspaardje moet het blijven, zonder veel extraatjes.

      Verwijderen