Evolutie
Het begon met mijn idee dat de Orca niet voldoende zichtbaar was in autoverkeer. Op fiets- en jaagpaden is er geen enkel probleem, maar bijvoorbeeld in een stadscentrum, tussen auto's, zit de verlichting onder de zichtlijn van de automobilisten. Daar wilde ik iets aan doen en dus kwam uiteindelijk een aluminiumbuisje op het hoogste vaste punt van de Orca, waarop een wit en rood knipperlicht de zichtbaarheid moeten verhogen.
Het werkt. Dat is duidelijk: geen klachten meer.
Maar ik geef het meteen toe: esthetisch moet dit veel beter kunnen. Met 5u is de autonomie van de lampjes ook eerder beperkt. Het idee werkt dus, maar de uitvoering is nogal rudimentair.
En kijk: als de meesters bij Flevobike zich over het idee buigen, dan wordt het wat anders. CAD, 3D-printing, ... zij hebben andere middelen ter beschikking.
André toonde net een eerste prototype, zoals het uit de 3D printer kwam.
|
Foto: André Vrielink |
Ik ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat wordt.
Ik vind zo'n vast buisje toch iets degelijker.
BeantwoordenVerwijderenZuignapjes hebben nou eenmaal de onhebbelijkheid om na verloop van tijd los te laten.....weg lampje.
Hallo Jan,
BeantwoordenVerwijderenLeuk dat ze jouw idee overnemen! De eerste aanzet is er, er zal zeker een verbeterde versie volgen eer het definitief als optie leverbaar word.
Groeten, Adri.
Beste Jan,
BeantwoordenVerwijderenGraag nodig ik je uit om op de Cycle Vision (een groot ligfietsevenement, dat op 20 en 21 juni in Venray (Limburg) wordt gehouden onder auspicien van de NVHPV) in het lezingenprogramma te vertellen over jouw keuze voor de Orca. Ik heb diverse berichten op jouw blog daaroveer gelezen en denk dat dit onderwerp erg interessant is voor de bezoekers van Cycle Vision. Stuur je reactie op dit verzoek alsjebliefft naar cyclevision@gmail.com.
Hartelijke groet en dank, Gerrit Boudewijn (www.cyclevision.nl)