woensdag 17 mei 2017

Demotivator

Mijn gedachten zijn grotendeels gericht op de reisvoorbereiding: track maken, heb ik alles mee, is de Orca er klaar voor ...

Vandaag liet die met een luide knal weten dat hij er ook nog is. Net vertrokken van het werk was het heel snel afgelopen.

Scheur 1
Scheur 2
Maar liefst op twee plaatsen was de binnenband gesneuveld! Aan herstellen moet ik niet denken.

Voor het zekerste legde ik zowel een andere buiten- als binnenband om. De reden van de ontploffing? Geen flauw idee. Kan de hitte zijn - het was zeker 28° - of gewoon een versleten binnenband, want aan de buitenband was niets te merken.

Twee collega's passeerden me op de fiets, maar hulp konden ze me niet bieden. Dat hoefde ook niet: een band vervangen heb ik al nog gedaan. Uiteindelijk was ik vijf minuten later thuis dan anders.

Voor de reis heb ik alvast twee nagelnieuwe Trykers mee. Die lagen al een poosje klaar. Nu nog een inventaris maken van de beschikbare binnenbanden.

3 opmerkingen:

  1. Jan, wordt het niet tijd dat jij tubeless gaat rijden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier heb ik nog maar amper over nagedacht. Vermoedelijk lenen de Flevobike wielen zich daar niet toe.

      Verwijderen
  2. Volgens mij vallen deze scheuren onder de categorie 'snake-bites' ...Zeker een proberen waard denk ik, tubeless.

    BeantwoordenVerwijderen