donderdag 18 mei 2017

Spanningspiek

De dagen rond het vertrek voor een langere reis zijn altijd momenten van spanning.

De laatste dagen voor ik vertrek, vraag ik me voortdurend af of ik wel alles mee heb dat ik nodig heb. Al jaren werk ik met een (elektronische) checklist en het doel is geen onbewoond gebied, maar toch... In mijn hoofd wordt die checklist voortdurend overlopen: heb ik niets over het hoofd gezien; heb ik wel alles mee dat erop staat; is de checklist op zich wel volledig...

Ook de eerste dagen van de reis zijn spannend. Na een hele periode van stress (enfin, alles is relatief) moet ik omschakelen naar reismodus, naar 'het lukt wel', naar 'niks moet'. Onvermijdelijk zit in die eerste dagen een dag waarop ik denk 'waar ben ik aan begonnen' en 'er zijn makkelijker manieren om je vakantie door te brengen', maar dan denk ik terug aan de trip in 2014. Wat in het geheugen blijft hangen, zijn vooral de mooie momenten, beelden zoals het zicht vanaf de camping in Fécamp.


Ik twijfel er niet aan: ook deze keer ga ik boeiende ontmoetingen tegemoet. Mensen van allerlei slag, die om hun eigen redenen aan een reis begonnen zijn. Ook deze keer zullen beelden in mijn geheugen gegrift worden; beelden van landschappen, van mensen, van plaatsen...

Op het allerlaatste bezorgde Brecht (Fietser.be) me een vervanging (onder waarborg) van de Crystalyte accu. Met de Flevo accu van 500 Wh en de Crystalyte van 400 Wh heb ik ruim voldoende om de dagelijkse trip te volbrengen. Sinds december is het freewheelsysteem van de motor ook weer in orde, dus zelfs zonder ondersteuning kan ik verder.
Het minivizier, dat er in 2014 nog niet was, maakt het rijden nog aangenamer.

Om het geheel af te werken en onder het motto 'muziek verzacht de zeden' is de Orca nu ook uitgerust met een bluetooth speaker voor onderweg of op de camping (liefst zonder anderen te storen). Net voor de smurfenmuts blijkt ideaal: de klanken worden netjes naar mijn oren geprojecteerd en de ruimte erachter doet dienst als klankkast (er zitten passieve radiators op de achterkant van de Trek Max A34).


Met andere woorden: ik ben er (ongeveer) klaar voor.

6 opmerkingen:

  1. Leuk Jan,

    Ik heb eigenlijk ook wel weer trek in zo'n trip. Maar dat lukt dit jaar niet.
    Door je verslag ben ik toch ook weer een beetje op reis.

    Veel plezier.
    Groet Rudolf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik rijd al jaren met muziek, en mijn voorkeur gaat uit naar de radio.
    Een kleine draagbare radio met usb powerbank doet zijn werk.
    Kleine radio's met degelijke batterij zijn jammergenoeg moeilijk te vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kijk eens bij: www.Radioshop.nl

      Radio van het type, Perfectpro. Prima kwaliteit voor een betaalbare prijs.

      Verwijderen
  3. Goede reis, mooie belevenissen en behouden terugkomst. Laat ons af en toe van je horen...

    BeantwoordenVerwijderen