maandag 1 oktober 2018

Functioneel fietsen

Het huis onderhouden, in de tuin werken, brandhout verzagen en klieven, sociale activiteiten ... Er zijn zo van die periodes dat fietsen beperkt blijft tot het woon-werk verkeer en de boodschappen. Amper of geen tijd voor recreatieve ritjes.

Maar dat wil niet zeggen dat er niet van genoten wordt! De vorige post bevatte een aantal onderweg-beelden. Die reeks zet ik nu verder, want dit is weer zo'n periode waarbij ik elke ochtend schitterende luchten zie, waarbij de opkomende zon de hemel in brand steekt.

26 september, herfst, dus fris 's morgens (6° C) (Zevergem)
27 september, Eke
27 september, Zevergem
Het is duidelijk dat de zomer voorbij is, vooral omdat het 's morgens al behoorlijk fris wordt. Ook die nevel maakt het duidelijk. Dat betekent echter niet dat het minder genieten wordt. De weg mag dan bijna altijd dezelfde zijn, de beleving verandert van dag tot dag. Deze week zag ik nog een eekhoorntje het jaagpad oversteken. Een rosbruin streepje bont dat over het asfalt golft, dat maakt de dag meteen goed.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mick2 oktober 2018 om 03:10
    Mee eens Jan!
    Als je sommige verhalen leest lijkt het wel of utilitair gebruik van de ligger wordt beschouwd als 'bijkomende schade'😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, ook ik ben het hier helemaal mee eens. De tijd dat ik nog 's morgens in het licht kon wegrijden ligt weer al achter me helaas, maar toch blijft het elke dag nog genieten, ook al is het donker. Terug 's middags maakt alles weer goed, ook dat is elke dag anders.

    BeantwoordenVerwijderen