woensdag 10 maart 2010

positieve evolutie

Maandagavond haalde ik de kabel van de linkerrem uiteen. Daarbij druppelde wat roestwater uit de buitenkabel... Met een haardroger verwarmde werd die verwarm, zodat alle vocht eruit verdween. De binnenkabel werd ingevet en de zaak werd opnieuw gemonteerd.
Het effect: dinsdagmorgen rond 7u, bij een temperatuur van -3° C, waren na een drietal km de kabels van de voor- en achterderailleur vastgevroren (zoals verwacht), maar de rem bleef het doen deze keer. Dat wil zeggen dat in de komende dagen ook de derailleurkabels dezelfde behandeling moeten ondergaan !

De Streamer blijft zijn werk doen: zelfs met temperaturen rond het vriespunt en een bijtende noordoostenwind is het redelijk comfortabel fietsen.

Ondertussen kreeg ik van Wim Dieke van Gforce een aangenaam bericht: ter vervanging van de beschadigde spatborden wordt me een nieuwe set bezorgd, ondanks het feit dat de trike buiten waarborg is ! Da's pas service.

Ook Plum liet zich niet onbetuigd: de trapfrequentieteller van Sigma was geleverd en daarbij zat een nieuwe batterij voor de computer. Tja, de importeur kon hier moeilijk omheen, maar de zaak is snel en eenvoudig opgelost.
Triken wordt steeds leuker ! De 12 km langs de Schelde zijn telkens weer genieten, 's morgens met een opkomende zon in de rug heb ik prachtig licht om van het landschap te genieten en 's avonds, met deze keer een ondergaande zon in de rug, is het even mooi: water rondom, vogels langs alle kanten, silhouetten van wilgen, populieren en elzen in hun winterkleed en heel wat trainende fietsers in de andere richting. De gemiddelde snelheid lag op de heenweg net boven de 23 km/u deze keer. In het weerkeren had ik een venijnige, koude wind op kop, waardoor het uiteindelijke gemiddelde 22 km/u bedroeg. Met 's avonds nog een uurtje badminton had ik wel voldoende lichaamsbeweging gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten