donderdag 10 juni 2010

nieuwe banden


De knoop werd vandaag doorgehakt. Om de lokale handel wat te steunen, haalde ik een paar Schwalbe Kojak vouwbanden 35-406 bij fietser.be.
Ze zijn meteen op de trike gemonteerd en vanavond tijdens een korte rit uitgetest. Het verschil met de Marathon Plus is groot: waar de vroegere banden zongen op het asfalt, hoor ik deze niet meer. Waar de trike in de bochten naar buiten schoof, tilt hij nu het binnenwiel, maar zeer beheersbaar. Het lijkt erop dat de snelheid hoger ligt ook, maar om daar zekerheid over te hebben, zal ik toch meer dan 5 km moeten rijden.
Naar mijn gevoel is de rolweerstand lager, maar de zijdelingse weerstand is dan weer heel wat beter.
Net wat ik zocht.

Binnenkort, als fietser.be ze binnen heeft gekregen, leg ik er achteraan ook een Kojak op, maar dan wat breder: een 50 mm in plaats van de 32 mm Kenda Kwest die er nu om ligt. Het resultaat zou ongeveer status quo moeten zijn op het vlak van performantie, maar met een hoger comfort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten