donderdag 10 januari 2013

Fietsen in 2012 - deel 3

Tijdens de zomer kwam er nog een fiets bij: de Valenteyn Kobra. Waar de Birdy zo goed als nieuw en klaar om te rijden was, was de Kobra meer een renovatieproject. De fiets kwam uit een kelder, waar hij enkele jaren opgeslagen was.

Recht uit de kelder
160mm Miche cranks
nieuwe Schwalbe Durano voorband
Hoofdsteun in wording
Nieuw kettingwiel met bijhorende lager
 

Continental GP achterband (en probleem met rem) en nieuwe Sora derailleur
Op dit moment rijdt de fiets, maar daar is alles mee gezegd. Er is nog behoorlijk wat werk aan, waarvoor de Kobra helemaal gestript moet worden.
Op het programma: de "tram" (buis waarop trapas zit) doorzagen en door middel van een binnenbuis verstelbaar maken. Zitje kan dan ook weer lager komen (gunstiger voor het zwaartepunt), frame opschuren en herspuiten. Misschien, indien ik er een eenvoudige oplossing voor kan bedenken, wil ik het stuur ook verstelbaar maken.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jan,
    Hoe bedoel je "zitje verlagen voor gunstiger zwaartepunt"? Hoe lager je zit hoe moeilijker balanceren lijkt me.
    Als je de neuspijp inkort komen je voeten hoger dus dát is wel goed vh zwaartepunt. En waarschijnlijk de stroomlijn.
    Suc6! Mick

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk; bij een 3-wieler is lager een beter zwaartepunt, bij een 2-wieler is het weer anders... Je zal wel gelijk hebben. Voeten hoger schijnt ook fysisch een verschil te maken. We zien het wel als het zover is.

      Verwijderen