dinsdag 25 februari 2014

Zalig weertje

Maandag werd de Orca een cabrio, net als vorige donderdag op de weg terug van het werk. Er was schitterend weer aangekondigd, bijna lente, dus werd het dakje thuis gelaten.
's Morgens zat het schuimdeksel er wel op, om de frisse ochtendwind uit mijn gezicht te houden. Het deksel op zich is dan van minder belang; het gaat vooral om het minivizier dat erop zit.



In die omstandigheden rij ik met de Giro fietshelm (lekker comfortabel ding) en een (fotochromatische) zonnebril. De eerste omwille van de veiligheid, want er is zelfs geen dakje om mijn hoofd te beschermen en het tweede om allerlei rondvliegend spul uit mijn ogen te houden.

's Avonds ging ook het schuimdekje eraf. Dat maakt het zicht nog ruimer, maar de Orca wordt ook lawaaieriger: het is duidelijk dat het viziertje de wind van het hoofd weghoudt. Daarnaast is het ook mogelijk dat de fietshelm een rol speelt in het lawaai. Dat moet ik ook nog even testen.

De verwachting werd ingelost: een prachtig rozerood gekleurde lucht aan de oostkant kondigde de zonsopkomst aan. 


En even later kwam de zon boven de einder.


Tussen 7 en 8 is het momenteel schitterend rijden. Kan het nog beter dan door zo'n schilderij naar het werk fietsen? De werkweek is prachtig gestart.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Jan,

    Ik heb zelf de bedoeling het dakje op de Orca te laten. Ben vandaag wel zonder schuimdekje naar en van het werk gereden.

    BeantwoordenVerwijderen