zondag 22 juni 2014

Comfort op reis

De start van "het grote avontuur" nadert. Volgende maand volgt na "even naar Dronten" een wat langere versie: "even naar Zuid-Bretagne". Tel maar 1000 km bovenop de afstand van de vorige trip.

Bij wat mee moet, hoort ook materiaal om de Orca te depanneren. Het meest waarschijnlijke, hoewel ik het nog maar één keer meemaakte, is een lekke band. Een degelijke vloerpomp (groot debiet) is dan wel handig. Ook om andere gestrande fietsers te helpen is zo'n pomp een goed idee.

Het evidente nadeel is dat zo'n ding veel ruimte inneemt.
Waar ik die pomp wilde, wist ik al. Hoe ik dat zou realiseren, was een andere kwestie. Bij mijn bezoek aan Flevobike gaf Arjan me een restje montagekit mee, waarmee ik een stuk aluminium (onderdeel van een oude bagagedrager) op de linkerwielkast kitte. Met enkele riemen ligt de pomp goed vast.


Nu is achteraan weer extra ruimte voor de reisbenodigdheden.

Onderweg een streepje muziek is altijd gezellig. Ook op de camping, 's avonds of ter plaatse, waar ik een ruime week blijf, kan dat aangenaam zijn. Dus kwam er een Goal Zero Rock Out actieve luidspreker in huis, of eigenlijk in de Orca.


20u autonomie, met een elastiek zowat overal te bevestigen, redelijk compact en geschikt voor gebruik buitenshuis, wat wil je nog meer? Door middel van een lange audioverlengkabel kan de box achter het zitje geplaatst worden, verbonden met een gerecupereerde Creative Zen mp3-speler, die een plekje kreeg in de smartphonehouder binnen handbereik.

Muziek onderweg, de pomp op een plek die anders onbenut bleef, gps aan boord en recent kreeg de Orca een groot onderhoud. Het lijkt me dat alles prima klaar is voor de reis.

6 opmerkingen:

  1. Ah, een soort van bagagebak, maar dan zonder bak.

    Kun je de speaker ook niet meteen aan de USB poort leggen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit geen DA-converter in. Enkel een lijningang via 3.5 mm jack. Voor €20 vind ik dat prima.

      Verwijderen
    2. Ik bedoelde voor de voeding

      Verwijderen
    3. Sorry, verkeerd begrepen. Ja, dat zou moeten kunnen. Als die 20u autonomie klopt, is daar geen nood aan, maar het kan, denk ik. Laden doe je in elk geval op die manier.

      Verwijderen
  2. Goed idee om die pomp daar te bevestigen, daar kan ik ook wel iets op verzinnen, dan ben ik hem ook kwijt achterin. Bedankt Jan, goede tip!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het idee voor de plaats was er al lang, maar de praktische uitwerking was minder evident...

    BeantwoordenVerwijderen