Ik bracht ook een nieuwe spaak mee en omdat die in het wiel moest komen, kon ik dat meteen nog even controleren: loopt het nog recht en is de spaakspanning ok? Alle nippels zijn, na het richten (er was niet veel nodig) een halve slag aangedraaid.
Een wielrichter, schroevendraaier en spaaksleutel. Meer is niet nodig. |
Ik heb zelfs een nieuwe kettingkast mee!
En jawel: dit is er eentje dat bedoeld is voor fietsen met een versnellingsnaaf.
Dat was gisteren.
Vandaag werd het wiel weer in de fiets gezet. Met een rollerbrake en versnellingsnaaf is dat wel even werk. Nadien moest het restant van de gesneuvelde kettingkast eraf en moest de nieuwe gemonteerd worden.
Laatste stuk van de oude kettingkast |
Verwijderen van de bracketas (de schroefdraad wordt ingevet) |
Montage van de voorste bevestiging en zijkant van de nieuwe kettingkast |
De nieuwe kettingkast, bijna compleet |
Ziet er toch weer mooi en strak uit.
BeantwoordenVerwijderenMooi werk Jan!
BeantwoordenVerwijderenBijna: zoonlief zei me dat er nu twee van de acht versnellingen bruikbaar zijn... Ik moet het dus achteraan wat bijwerken. Komt wel goed. Dan moet achteraan op mijn Trek nog een band met profiel komen: nu ligt er nog een slick op (Conti SportContact) en dan zou rechts op de Orca weer een Marathon de Tryker (reserveband) moeten vervangen.
Verwijderen