donderdag 22 maart 2018

Vlechtwerk

Dat de Tangens technisch eerder complex is, had ik al beschreven. Je moet bijvoorbeeld de besturing maar eens bekijken.



Ruim een week geleden haalde ik het zitje eraf, verwijderde de zitting (veel riemen), schuurde het frame af - dat was hoog tijd - en spoot het opnieuw.


Riemen losmaken

Schuurwerk: veel roest
Dat opnieuw in de verf zetten gebeurde met spuitlak. Rust Stop van Dupli-Color: roestomvormer, corrosiewering, grondverf en lak in één.


Geïmproviseerde spuitcabine
Na een redelijke droogtijd was het tijd om er weer een zitje van te maken. Dat lijkt wat op wielen maken: een zen-werkje. Rustig en met beleid alle riemen weer door elkaar vlechten en op spanning brengen. Al bij al was het een drietal uren werk, maar het zit weer in elkaar en het ziet er goed uit.


Vlechtwerk: de aanzet
De voorkant
en de achterkant
Dit moest snel gebeuren, want er is een deadline: zaterdag houden we met de ligfietsers een 'Earth Hour Tour'. Als het weer mee zit, doe ik zo'n rit liever met de trike dan met de velomobiel. Dat is makkelijker om contact te houden met de andere fietsers.
Mocht het regenen, dan wordt het de Orca.

Ik merkte ook nog een aangetast stukje aan de bagagedrager, dus die moet ook nog even onder handen genomen worden.

Daarna wordt het weer opbouwen:
  • een geschikte accu zoeken en een manier verzinnen en maken om die op de trike te monteren
  • een montagesysteem voor een tas naast het zitje vinden 
Beide aspecten worden later in afzonderlijke blogposts behandeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten