zaterdag 28 juli 2012

koopjes gedaan

We blijven optimistisch: ooit moet het zomer worden (één week hitte is nog geen zomer) !

Met het oog daarop had ik al lang het idee om toch maar een paar fietssandalen te kopen (met SPD). In de praktijk valt dat niet mee: die dingen zijn bijna nergens te vinden... Via webshops wel, maar schoenen kopen zonder te passen, dat lijkt me nogal een risico: te groot, te klein, te breed, te smal,... Mijn vertrouwde fietshandelaar had welgeteld één model sandalen staan, maar dan niet meer in mijn maat.

Onlangs ging ik bij een andere zaak langs en daar stonden in de koopjeshoek wat dozen met daartussen Vaude Breeze TR: geen sandalen, maar wel open schoenen.


Voor € 45 - de helft van de normale prijs - mocht ik ze meenemen naar huis. In tegenstelling tot Shimano levert Vaude geen plaatjes bij de schoenen, maar daarvan heb ik nog diverse setjes liggen.

Misschien zet ik nog wel tweezijdige pedalen op de Birdy en de Trek: dan kan ik op alle fietsen met klikschoenen werken.

Ondertussen nam ik ook een eenvoudig systeempje mee om de kettingslijtage te meten.


Gewoon tussen twee schakels steken en aan het andere uiteinde kun je de slijtagegraad aflezen.

3 opmerkingen:

  1. Wat kettingslijtage te meten, Gebruik ik een reclame-lintmeter met op de ene zijde aanduidingen in inch. Handig omdat kettingschakels juist een halve inch lang zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Simpel systeem, inderdaad. En een reclame-lintmeter kost in principe niets !

      Verwijderen