vrijdag 21 december 2012

Varia

Tsja, als je moet gaan werken, is er geen tijd om een fiets uiteen te gooien. Als er dan problemen zijn met de aandrijving, moet die blijven staan.
Deze week ging ik dus noodgedwongen met de auto naar het werk. Het voordeel: het gaat sneller, waardoor ik ruim 20 minuten later vertrek en evenveel vroeger weer thuis ben.
Maar da's dan ook het enige voordeel. Fietsen is veel leuker !

Nu maak ik tijd om eFAW na te zien en wellicht de trapas te vernieuwen. Slijtage heet zoiets. Het wordt dringend, want volgende vrijdag moet de Alleweder mee naar de Oliebollentocht.

De werken aan de verlichting van de Birdy zijn ondertussen flink opgeschoten. Het nieuwe wiel is gemonteerd en werkt foutloos. De naafdynamo doet zijn werk zonder dat ik er ook maar iets van voel en de lamp geeft behoorlijk licht.


Intussen zijn, zoals je op de foto ziet, ook spaakreflectoren gemonteerd. Zichtbaarheid voor alles!

De koplamp is op een semi-permanente manier gemonteerd op de stuurbuis, met behulp van een plastic stukje dat ik in een doos bij Fietser vond.






De bevestiging van de lamp op de houder moet ik nog wat bijwerken en de hoogte moet ook nog wat bijgeregeld worden: nu komt de stuurtas net wel/net niet tegen de lamp. Ook moet een tweede schroefgat gemaakt worden in de steun, zodat de lamp niet heen en weer kan bewegen en uiteindelijk moet het lelijker rondsel verdwijnen.

De afschermkap aan de bovenkant van de lamp is wel schitterend: ik heb geen beetje last van strooilicht.

Nu volgt nog een achterlicht dat op de dynamo werkt en de zoektocht naar geschikte bedrading: die moet namelijk tegen geregeld plooien kunnen. Het gaat tenslotte om een vouwfiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen