maandag 18 november 2013

keep the rubber down

Een uitdrukking uit mijn motorverleden. De bedoeling van de uitdrukking lijkt me duidelijk.

Alleen: vanmorgen is dat me niet gelukt. Omdat het droog en bijna windstil weer is (en dat ook voor de rest van de dag verwacht werd), koos ik ervoor om de Kobra nog eens van stal te halen.

Bij het vertrekken kon ik - aan de garagepoort - kiezen:
  • links, met mooi asfalt, comfortabel, maar ongeveer 1,7 km om
  • rechts, met een aanloop over kasseien en door een met modder en blaren bestrooide dreef, maar korter en dus minder tijd vragend
Omdat ik richting werk reed en tijd dus wat belangrijker is, koos ik voor optie 2. In de dreef leek alles goed te gaan, dacht ik, maar op hetzelfde moment lag ik al languit op het bladerdek. De schade bleef beperkt tot modder op de banaantassen, op de toptas, op de handschoenen, de fietsjas, de linkerhandschoen, ...
Enfin, zowat alles was met modder bedekt.


Het belangrijkste was dat ik nog maar eens voor mezelf bewezen heb dat een 451 wiel met 28mm band niet geschikt is om door modder te rijden...

De rest van de week mag de Alleweder bewijzen dat hij zijn naam waard is: er worden vrij lage temperaturen verwacht en nogal wisselvallig weer. Niets voor de mooi-weer-Kobra.

3 opmerkingen:

  1. geen krassen op je fiets, wel op je ego

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vervelendste is die modder die ik overal af moet borstelen ;-)
      Vallen hoort nu eenmaal bij rijden op twee wielen en in modder val je zacht!

      Verwijderen
    2. maar zonder die modder was je niet gevallen ;-)

      Verwijderen