vrijdag 1 november 2013

Binnenkort te koop

 Te koop

Dit valt binnen de lijn der verwachtingen: tegen het einde van het jaar (verwacht week 50) komt een Flevobike E-Orca in huis, dus kan dan beter iemand anders plezier hebben van eFAW. Een velomobiel stil laten staan en plaats laten innemen in de garage is niet erg nuttig.

Met andere woorden: eFAW kan zo rond de jaarwisseling de deur uit. Dat kan als een gewone Flevobike Alleweder, maar dan in een blauw jasje met reflecterende stroken. Dat kan ook als een bio-elektrische hybride met Cyclone-motor en LiFePo 24V/16 Ah accu.
Dat kan met een Shimano Nexus 7 achterwiel of met een NuVinci N360.



Wat zit er in ieder geval in:
  • een comfortabel zitje met spanzitting
  • een Flevobike velomobieldakje
  • knipperlichten (gloeilampjes) met 12V oplaadbaar batterijpack
  • 2 verschillende elektrische toeters
  • Shimano PD-M520 klikpedalen
  • een degelijk afdekzeil (niet meer het originele)
  • banden vooraan Schwalbe Tryker (40-406) en achteraan Schwalbe Big Ben (55-406)
  • een gebruikte reserveband (Vredestein Perfect Moiree 55-406)
  • een reserve voorwiel
  • Sigma BC 1609 fietscomputer
  • steuntjes voor extra verlichting
De basis is een Flevobike Alleweder - kilometerstand onbekend, net als het bouwjaar (vermoedelijk rond 1996) - met Nexus 7. De opties zijn
  • Cyclone motor (voor de trapas) en bijhorende LiFePo 24V 16 Ah accu (volledig in orde gebracht) met lader
  • NuVinci N360 traploze versnellingsnaaf in een Ginkgo velg (Alienation) met Sapim Strong spaken
  • een Cycle Analyst V2.3 computer (zinloos zonder e-drive)
  • een BuM Cyo T senso plus (60 lux versie) met eigen stroomvoorziening (7,2 V)
In elk geval heb ik veel genoten van de ritten met de Alleweder en dat zal nog wel enkele maanden zo blijven. Wie het niet allemaal volgde: de geschiedenis van eFAW - sinds die in mijn bezit is - is terug te vinden op deze blog.


Wie interesse heeft, stuurt me maar een mailtje en dan zien we wel waar we uitkomen. Om een idee te geven: ik denk aan € 1000 als startprijs (zonder motor, met Nexus 7) en in de richting van € 1800 in de huidige configuratie (NuVinci en elektrische ondersteuning).

Bieden op de elektromotor en accu kan pas indien de Alleweder zonder die optie verkocht wordt.

7 opmerkingen:

  1. Succes met de verkoop Jan!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Er is nog tijd, maar de timing is niet ideaal, met de winter voor de deur. Anderzijds: een velomobiel is perfect voor guur weer en uiteindelijk is het een ALLEWEDER ;-)

      Verwijderen
  2. volgens mij een koopje.
    veel succes met je verkoop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zal niet te lang wachten, er staan al wat velomobielen te koop inmiddels op ligfiets net



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel interesse in een testrit. Zou een mooie aanvulling zijn op de GForce :-) Prijs lijkt me ook OK. En ik denk dat er weinig zijn met zo een gedetailleerde geschiedenis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van die geschiedenis lijkt me correct. Het kan sommigen afschrikken, maar van andere weet je eigenlijk niet wat je eraan hebt. Dat er werk is aan een Alleweder, is gekend door iedereen die ermee rijdt of reed.
      Je kreeg al een bericht via een ander kanaal ;-)

      Verwijderen
  5. als de elec set appart moest te koop komen lat me aub iets weten
    (moest ik ze kunnen missen had ik de vraagprijs al geboden op de volledige fiets :) )

    BeantwoordenVerwijderen