zaterdag 18 april 2015

+1

Ik had het al gezegd: er is behoefte aan eentje meer. Een ligfiets dan; één die wat comfortabeler is, meer toergericht en multi-inzetbaar. De Kobra rijdt fantastisch, maar is en blijft een mooi-weer-fiets.

Na het publiceren van dat vorige bericht erover, kwamen enkele nuttige reacties. Jan ging dus nog even het wereldwijde web op op rond te snuffelen tussen de aangeboden liggers. En kijk: mijn fiets stond gewoonweg te wachten op mij!


Een Challenge Seiran 24, amper gebruikt en uitgerust als toerfiets. Met 24" wielen kan zelfs ik, met mijn korte beentjes, aan de grond. Dat is dus +1 en met het doel om hem geregeld te gebruiken, ook voor woon-werk verkeer.

Eerst wat proberen en afstellen. Dat hoort er telkens bij. De pedalen zijn wat dichter gezet, de ketting vijf schakels ingekort, het zitje wat platter gezet... Nu even afwachten wat het doet. Het lijkt erop dat de snelheid van de Kobra ingeruild is voor meer comfort en inzetbaarheid.

11 opmerkingen:

  1. Nette fiets!
    Veel plezier met je nieuwe fiets Jan! Ik hoop volgende week zaterdag naar de Spezi te gaan. Alleen om te kijken helaas want jouw Wet van Goddemaer over het ideale aantal fietsen n+1 gaat daar niet op. +1 is dan +x.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spezi, daar zou ik ook ooit eens moeten raken. In een volgend leven misschien... Teveel verleidingen ;-)

      Verwijderen
  2. Proficiat. Hopelijk zie ik hem snel in het echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, die soft focus 'droomfoto' in David Hamilton-stijl. Briljant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi Geel Is Niet Lelijk 😃

    Schitterende fiets. Mooi model, fietst vast heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren en vanmorgen nog wat afgesteld: zitje eraf en anders gepositioneerd. Ik wil platter liggen. Hoofdsteun (meegeleverde optie) rammelde, stuur stond lichtjes scheef, demper bijgesteld, bandendruk nagezien, zo'n dingen. En de Sigma BC 12.12 van de Kobra overgezet naar de Seiran, met de nodige aanpassingen (totaalteller op 0 gezet en bandenomtrek ingevoerd). Nu ga ik rijden!

      Verwijderen
  5. nu nog je Orca geel verven, dan passen al je fietsen bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ligfietsen wel, ja ;-) De Trek is blauw; de Birdy antraciet. Testrit vanmiddag (kort, hoor, gewoon een functionele verplaatsing) is prima verlopen. Het lijkt erop dat de afstelling erop begint te lijken. Er rammelt nog iets achteraan; dat moet nog uitgezocht worden.

      Verwijderen