maandag 25 april 2011

meer ligfietsen in huis

Maar niet permanent: gedurende een week had de Gforce trike het gezelschap van een Challenge Wizard, door de eigenaar liefhebbend een "vrouwenfiets" genoemd.
Voor zoonlief is het een ideale kennismaking met het ligfietsen: de lengte blijkt voor hem goed te zijn, de fiets is erg stabiel en wekt vertrouwen. Woensdag haalden we hem af en tijdens het weekend, twee ritjes later, stoof hij aan meer dan 25 km/u over het asfalt, in alle vertrouwen en zonder vertragen door de bochten zoevend.

Omdat voor het maken van ritjes wel motivatie nodig is:


Eerst een keuze maken en dan genieten van de beloning voor de geleverde en nog te leveren inspanningen.


Een gezellig terrasje langs de Schelde (Vissershuis in Destelbergen), schitterend weer en een ontspannen tocht; wat wil je nog meer om ligfietsen leuk te vinden ?
Het resultaat: "ik wil er wel eentje". Jaja...

De fiets is ondertussen terug naar de eigenaar, zoonlief wordt heen en weer geslingerd tussen "een ligfiets is leuk" en "vrienden zullen dit niet cool vinden". Foute vrienden dus.

Ik testte de Wizard ondertussen ook eens uit. Van de snelheid had ik geen idee, wegens een niet functionerende fietscomputer. Anderzijds: ik haalde een hersteld objectief af aan de andere kant van Gent, op zo'n 12 km. Heen en weer rijden én het oponthoud in de winkel meegerekend, duurde dit een uur. Ik vermoed dus dat het sneller ging dan met de trike.
Dat, samen met de testrit met de lage Raptobike, doet me wel denken aan een bijkomende fiets. Dat lijkt ook nogal symptomatisch voor (lig)fietsers: de meesten beschikken over meerdere fietsen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten