dinsdag 31 juli 2012

filmpje

Hier te bekijken.

24 kg voor een velomobiel: da's echt niet veel !

5 opmerkingen:

  1. vd Wal AlleWeder. Dat wist ik nog niet haha.

    Wat zegt Brecht nou als reden dat Nederlanders geen WAW rijden ? Ik versta het niet maar ben wel benieuwd. Ik verwacht natuurlijk 'Quest' maar dat zegt hij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het hem eens moeten vragen ;-). Ik versta "want die willen een hemel (mompelmompel)..."
      Zou het kunnen zijn dat hij alludeert op het feit dat Velomobiel.nl geen kap levert bij hun producten en dat ze tot de conclusie kwamen dat Nederlanders daar geen behoefte aan hebben ?

      Verwijderen
  2. Wij weten natuurlijk dat ze sterke concurrentie ondervinden in landen buiten Belgie die zelf soortgelijke velomobielen produceren. Dat hoeft hij natuurlijk ook niet aan te halen in een filmpje gewijd aan de WAW en/of fietser.be

    Maar ik vind ook dat de WAW qua specificaties en uiterlijk een heel eigen plaats inneemt in de velomobielmarkt en eigenlijk enkel ( meer ) goede verkoop/service/onderhoud punten nodig heeft in het buitenland om succesvoller te zijn.

    Lang niet iedere velomobielrijder kan zijn eigen onderhoud doen, een kwaliteits service/onderhouds punt in eigen land/ eigen taal is vrij belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed verwoord Quezzt. Mee eens.
      Wat mij (onterecht) is bij gebleven van de WAW is het oude type.
      De nieuwe is kennelijk anders.Tijd voor een vergelijkende test dus. (Ligfiets& ?)
      De oude paste ik niet in (de breedte bij de heupen en kniehoogte) De nieuwe is dat kennelijk anders.
      Wat mij nog steeds aanspreekt is de deelbaarheid. Tegenvallen vond ik daardoor toen de stevigheid in totaal. Rammel rammel, klapper, klapper, lek, lek.......
      Ook het vizier besloeg steeds en kon alleen naar voren op de kap. Niet handig en gevaarlijk.
      Is allemaal anders geworden.
      Dan nog het ontbreken van kettingbescherming, achtervering en bagage mogelijkheid. Weet niet hoe dat nu is.

      Licht is hij zeker. Een heel groot voordeel. Zeker voor kleinere rijders.
      Nooit begrepen dat er geen kleine sterke belgische coureur is opgestaan met een WAW op het circuit zoals nu Jos Hendriks in een Quest XS (27 kg). Goed voor het imago.
      Deze raced mee met de toppers. (63 km/uur) De XS gaan als warme broodjes.
      Ook Ymte raced met een 25 kg Quest. Niet geschikt voor op straat.
      De EVO van Daniel is overigens maar 17 kg........67 km in de uursrace.

      Verwijderen
    2. Een actuele vergelijking tussen WAW en Quest, dat lijkt me geen slecht idee !
      De WAW lijkt ondertussen wel weggeëvolueerd van het pure racen, onder invloed van de vereisten van de kopers. Ik vermoed dat hij op bepaalde vlakken meer te vergelijken valt met een Strada of Mango, maar dat zou een test moeten kunnen uitwijzen.
      Alligt verdeelt de WAW in Nederland, maar ik heb niet de indruk dat er daar veel afnemers zijn. Logisch ook, met het grote aanbod uit het eigen land. Dit is een indruk; ik beschik niet over cijfers.

      Verwijderen