zondag 16 maart 2014

Uitbreiding van de fietsenstal

Vandaag had ik afgesproken bij Stefaan: hij had een gebruikte, maar nu werkloze, Radical Cyclone voor me staan. Ik moest die maar afhalen. De datum bleek prima gekozen, want vandaag hadden we ideaal fietsweer.

De Orca reed in cabrio-uitvoering: zonder dakje en zonder schuimdeksel. Dat maakt, in combinatie met de Giro helm, wat meer lawaai, maar het zicht is zoveel ruimer. Vanuit het Gentse naar regio Aalter, dat betekent bijna een kanalentocht. Het grootste deel van de rit liep langs het kanaal van Gent naar Brugge en daarop volgde een eerder landelijk stuk langs Bellem, rond Aalter draaiend, tot in Kruiskerke.



De noordwestenwind zat in op de heenweg recht op kop, dus toen ging het wat langzamer. Omdat dit een uitstapje was om te genieten, maakte dat niet zoveel uit. Snelheid was niet het eerste doel, wel ter plaatse raken en een stukje Vlaanderen bekijken.

Ter plaatse had Stefaan ervoor gezorgd dat ik zijn huis niet kon missen: voor de deur stond zijn oude, trouwe Versatile te wachten. We hebben dan maar even een groepsfoto gemaakt.


Als je de twee naast elkaar bekijkt, zijn de familietrekjes niet te ontkennen, maar onderhuids is er duidelijk heel wat gewijzigd!

De koppeling voor de fietskar werd op de Orca gemonteerd, de Cyclone eraan gehaakt en ik kon weer huiswaarts rijden, deze keer met de wind in de rug.


Ik moet zeggen dat ik helemaal niet merkte dat de kar achter de Orca hing. Een nadeel: in de Croozer Cargo kunnen twee vouwboxen en dat lukt niet met de Cyclone. Er zullen dus nog steeds twee fietskarren in huis blijven: eentje voor de boodschappen met de bukker (de koppeling voor de Croozer zit op de Trek) en eentje voor uitstappen met de Orca.

1 opmerking:

  1. Greenmachinist 17 maart 2014

    Grappig gezicht, maar vooral ook handig als je meerdaagse tochten wilt gaan rijden.
    De E-assist zal je zeker helpen bij het op gang komen bij zware belading.

    groet.

    Greenmachinist

    BeantwoordenVerwijderen