maandag 19 maart 2012

anachronisme

Geregeld biedt Lidl fietsgerelateerde goederen aan. Vorige week was het weer zover en omdat ik niet graag onderweg problemen krijg, die ik dan niet kan oplossen, haalde ik maar een herstelsetje in een zadeltasje. Handig voor op de Birdy en zeg nu zelf: voor € 5,99 kun je toch niet sukkelen ?

De inhoud is op zich heel behoorlijk, hoor.


Een multitool, bandenlichters (zouden wel eens voor eenmalig gebruik kunnen zijn, maar dat merken we dan wel weer), een poetsdoek, een schuurplaatje en pleisters. Mooi.

Maar wie verzint het om daarbij een set gloeilampjes te steken ? Gloeilampjes begot: wie heeft nu nog gloeilampjes op zijn fiets ? Op mijn 40 jaar oude vintagebike zit al een halogeenkoplamp !

Erg is het niet, zinloos wel.

Het tasje hangt ondertussen al op de fiets, zonder de lampjes.


2 opmerkingen:

  1. Ah, was dat de inhoud. Dat kon ik zo snel niet zien. Heb hem wel in mijn handen gehad.
    Ik heb een impuls aankoop gedaan door een kompakte pomp aan te schaffen. Dikke zuiger dus grote luchtverplaatsing, geschikt voor alle ventieltypen....en er zit een elementaire drukmeter op.
    Of het een lang leven beschoren is? Ach, ik denk het niet vaak nodig te hebben met de roeiert of Rapto. In de Quest heb ik een veel gebruikte (lichte) werkplaats voetpomp liggen waar ik zeer aan gehecht ben ondanks de ruimte die hij in beslag neemt.

    Wat je zegt, voor dat geld weer een minipomp bij mijn grote verzameling.
    Hopelijk doet deze zijn werk wel in tegenstelling tot al die andere 'handige' minipompjes. Al is het maar een keer in een noodgeval.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat pompje heb ik ook meegenomen ;-) Zit in het tasje in eFAW, just in case. Je weet wel: als je het bij hebt, heb je die dingen nooit nodig.

    BeantwoordenVerwijderen