Zoals al gezegd, toonde eFAW de voorbije week zijn leeftijd. Dat betekent dat er drastische werken nodig zijn.
Vandaag, zondag, is de linkervoortrein onder handen genomen:
- nieuwe glijbus in de veerpoot
- nieuwe L-balk aan diezelfde veerpoot
- nieuwe kogelkop vooraan
- nieuw wiel
Nippel door velg getrokken |
Nog uitgesloten en gescheurde spaakgaten |
Nieuwe L-balk links en nieuwe kogelkop (de voorste) |
En - vooruit maar - ook een nieuw wiel |
De komende dagen wordt dat rondkijken voor vervanging. Liefst zou ik weer vouwpedalen nemen, omdat die de fiets toch nog wat compacter maken, maar het nadeel daarvan is dat de as niet half zo lang is en de lagers dus meer te verduren krijgen.
Vandaag maakte ik met zoonlief een kort fietstochtje en onderweg voelde zijn voorwiel plots vaag aan: de voorvork is links onder de kroonplaat doorgebroken. Jammer: het is een mooie "vintage"-bike van 40 jaar geleden. Dat wordt dus zoeken naar een authentieke voorvork voor deze fiets.
De Trek toerfiets werkt gelukkig nog zonder problemen...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten