maandag 13 februari 2012

het kriebelt

eFAW is leuk om mee te rijden. Zeker: een WAW of Quest is sneller en een Orca comfortabeler en ze zijn allemaal nieuwer dan een A2, maar zo'n FAW ligt toch goed.

Op wat gewone onderhoudsdingen na staat de fiets op punt en is hij aangepast aan mijn wensen en behoeften. Net zoals bij veel van die zaken maakt het werk de helft van de pret uit, dus wordt al gedacht aan een opvolger. Nog eens: niet omdat eFAW niet voldoet, maar omdat ik nu eenmaal graag werk aan die dingen.

En dan lees ik goed nieuws: binnenkort lanceert Leo Visscher de A8 ! Het Alligt-equivalent van de über-Audi met hetzelfde typenummer ? In zekere zin wel, want geïnspireerd door de WAW.

En dat zie ik wel zitten: een eigen velomobiel in elkaar poppen. Zoals altijd bij zo'n zaken wordt het afwegen: snelheid tegenover comfort, laadruimte tegenover gewicht, ...

Een bijkomend voordeel is dat ook hier weer een 20" achterwiel in zit. Zo kan ik het in aanbouw zijnde wiel met NuVinci naaf eenvoudig overzetten naar de nieuwe fiets (mocht het die worden).

3 opmerkingen:

  1. Zoals je kunt lezen: Bij mij jeukt het :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die A8 zoemt al geruime tijd rond. Eerst dacht ik dat het een 1 april grap was.
    De eerste foto was duidelijk een in gefotoshopte WAW in Aluminium look.
    Ymte bleef me tot twee keer toe verzekeren dat Leo echt iets aan het ontwikkelen was.
    Het wilde er bij mij niet in na die foto truuk.
    Nu weet ik inmiddels dat er daar bij Alight echt leuke dingen op het vuur staan.
    Die WAW komt nu letterlijk heel dichtbij. Alleen ik paste er toen niet in. Ik kreeg mijn benen niet rond en zat klem met de heupen. Dat is inmiddels aangepast begrijp ik.

    Hoewel ik altijd met plezier en zekere weemoed terugdenk aan mijn Allewedertijd, hoeft deze voor mij niet meer terug te komen. De gedachte aan die tijd is mij voldoende.
    Een vergelijk: In de Alleweder ging er altijd wel iets stuk. Wel simpel te repareren altijd. De voldoening was dan ook meestal groot. Maar vaak zat ik ook om me heen te kijken hoe ik dingen kan veranderen, aanpassen en verbeteren. Een nimmer stoppend gevoel.
    Toen mijn Questtijd aanbrak, was dat over. Ik fietste, fietste, fietste.....tot er na vele 10.000-en kilometer eens wat echt versleten was. Zelden of nooit had ik de behoefte iets wezenlijks aan te passen, laat staan verbeteren.
    Ik vind dat wel goed zo.

    Maar wat Leo nu aan het bedenken is heeft weer helemaal mijn aandacht.
    (Het alu CNC freeswerk van de A4 verdient een kunstenaarsprijs!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat "er gaat altijd wel iets stuk" heb je met wel meer zaken. Dat maakt ook duidelijk dat er in de velomobielwereld wel degelijk evolutie steekt. Ik moet zeggen dat eFAW op dat vlak (gelukkig) behoorlijk scoort.
    Leo lijkt me echt een idealist, als ik het interview met hem lees. Hij wil echt zoeken hoe hij de velomobiel wat prominenter op de (fiets)kaart kan zetten en dat kun je enkel waarderen. Er valt wel nog één en ander af te wachten natuurlijk. Op dit moment heeft de Sunrider weer prioriteit, als je de melding op zijn site en op ligfiets.net leest.

    BeantwoordenVerwijderen