... deze week.
Daarin zit de tocht naar de Vlaamse Ardennen van de voorbije zondag, het dagelijkse woonwerkverkeer en gisteren aansluitend een "rondje Gent".
eFAW blijkt dan ook nog over een zeker bewustzijn te beschikken: nu ik kenbaar maakte uit te kijken naar een opvolger, is er de hele week niets, maar dan ook niets losgekomen, foutgelopen of wat dan ook.
Dat ondervind ik ook , tijdens het wachten op m,n Xs gaat de blauwe mango alleen maar lekkerder rijden.
BeantwoordenVerwijderenGaat er dan geen lampje branden?
BeantwoordenVerwijderenStaakt het verzet en weerstand. Wees tevree en alles lijkt gelijk mooier......
Wel: ik ben tevreden dat de fiets goed bolt. Deze week was het,ondanks het barre weer, aangenaam rijden, zo zonder haperingen ;-)
VerwijderenAfwachten hoe eFAW het de komende weken doet. En als ik dan toch overga tot het bestellen van een andere VM, dan is eFAW ook voor de volgende eigenaar weer een stuk betrouwbaarder, toch ?
"Bezit is het einde van het geluk" en "Het gras is altijd groener aan de andere kant" is het toch ? ;-)))
BeantwoordenVerwijderenDe aangehaalde onderhoudsintensiteit zal wel flink dalen met een nieuwe(re) vm. Maar zoals BrandweerQuest terecht zegt, of ie wel per definitie lekkerder rijdt ?
Je zou natuurlijk ook indien je daartoe lust hebt je hele A2 kunnen reviseren/upgraden. Alles wat slijtage heeft vervangen of het nu opgebruikt is of niet zodat de A2 weer als showroomnieuw erbij staat.... Veel werk maar waarschijnlijk ook stukken goedkoper.
Reviseren is iets waar ik continu mee bezig ben. Nu zit er links zelfs een nieuw wiel. Maar je hebt gelijk: dat is de goedkoopste oplossing en dan rij ik met een VM die ik van binnen en van buiten ken. Nu heeft de A2 wel de reputatie van een VM te zijn waar je voortdurend werk aan hebt en dat is net wat ik ook al ondervond. Bijna nooit moeilijk, maar er kruipt ontzettend veel tijd in.
VerwijderenNaar wat ik hoor, is het erg moeilijk om een VM te vinden die een Alleweder kan evenaren qua binnenruimte en comfort, zeker met de spanzitting in eFAW. Anderzijds is het quasi onmogelijk de technische beperkingen op te lossen (open aandrijving, ouder stuurconcept).
De opdracht die ik mezelf voorlopig stel, is testen, testen, testen. Pas daarna kan ik een beslissing nemen.